finkel´s 336 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
fyllde vatten kanalerna på ett annat b36 block med moroso engine block filler.
tanken är väl att det ska sättas ihop en ny bottendel till motorn jag har någon gång och en bil bättre lämpad till raktfram körning ska byggas. (lär väl aldrig bli så men tanken är ju god iaf)
betongfyll aldrig ett block i förådet inne i lägenheten, hälften av betongen hamnar nämnligen på golvet tvättar du sen blocket och toppen och liknande i duschen så flyttar kärringen, tro mig jag har testat
tanken är väl att det ska sättas ihop en ny bottendel till motorn jag har någon gång och en bil bättre lämpad till raktfram körning ska byggas. (lär väl aldrig bli så men tanken är ju god iaf)
betongfyll aldrig ett block i förådet inne i lägenheten, hälften av betongen hamnar nämnligen på golvet tvättar du sen blocket och toppen och liknande i duschen så flyttar kärringen, tro mig jag har testat
Finkel wrote:betongfyll aldrig ett block i förådet inne i lägenheten, hälften av betongen hamnar nämnligen på golvet tvättar du sen blocket och toppen och liknande i duschen så flyttar kärringen, tro mig jag har testat
HaHa, Bra fruntimmer is hard to find
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
Olli_89 wrote:en liten fråga , när man fyller blocket med betong, va har det för funktion och hur blir det med kylningen? då ja inte vet så fråga ja i hopp om att lära sig nåt nytt
bottendelen blir stabilare. blir ju nästan som en solid klump.
jag tänkte köra oljesprut under kolvarna, stor oljekylare och endast kylning i toppen. (om det blir nått av det vill säga)
- olander_91
- Posts: 323
- Joined: 08 Mar 2009, 18:14
- Location: Knivsta
betongfyll aldrig ett block i förådet inne i lägenheten, hälften av betongen hamnar nämnligen på golvet tvättar du sen blocket och toppen och liknande i duschen så flyttar kärringen, tro mig jag har testat
haha helt klart ny idol
haha helt klart ny idol
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Har fått tillbaka jobbet så all ledig tid jag tänkte lägga på bilen när man vart arbetslös försvann.
väntar på delar så det står lite still bara för det oxå, men lite har jag gjort iaf.
rev motorn och vände verdi stakarna åt rätt håll, så nu sitter botten ihop och väntar på toppen som ska på så fort jag får pengar över till ett ventilfjäderkitt från PPF.
har lånat ut motorstativet så jag fick riva den på pallen den stod på. lite pilligt men det gick bra.
ihopplockad
toppen som väntar på nya fjädrar
har lagt i skrotmotorn igen så jag kan bygga växellådsfäste och mäta ut kardanlängd.
förhoppningsvis kommer mina tial wastegates nästa vecka så då kan jag börja mäta vart dom och turbon ska sitta. blev två 38mm av den nya modellen med v-band.
motorn hamnar rätt långt bak
väntar på delar så det står lite still bara för det oxå, men lite har jag gjort iaf.
rev motorn och vände verdi stakarna åt rätt håll, så nu sitter botten ihop och väntar på toppen som ska på så fort jag får pengar över till ett ventilfjäderkitt från PPF.
har lånat ut motorstativet så jag fick riva den på pallen den stod på. lite pilligt men det gick bra.
ihopplockad
toppen som väntar på nya fjädrar
har lagt i skrotmotorn igen så jag kan bygga växellådsfäste och mäta ut kardanlängd.
förhoppningsvis kommer mina tial wastegates nästa vecka så då kan jag börja mäta vart dom och turbon ska sitta. blev två 38mm av den nya modellen med v-band.
motorn hamnar rätt långt bak
Last edited by Finkel on 25 Apr 2009, 02:05, edited 1 time in total.
har även plockat ihop diffen med nya lameller och stålplattor som lamellerna slirar mot.
orkade inte åka iväg och blästra medbringarna så dom får vara lite rostig
m535 -85 hus med 3,64 utväxling från 535 -91, även ingående medbringare är från 535 så jag kan köra cv knut i stället för knutkors som det är på m535 diffarna.
hade ingen färg i garaget så jag kunde måla över den gula grundfärgen men det kommer till veckan.
rev drivknutarna i molekyler och gjorde rent dom och lackade täcklocken, sen moterades dom ihop med sviktstålsdrivaxlar från PPF.
bromsarna bak blir från m5.
fick renoveringssats till bromsoken idag men han inte blästra och måla dom så det blev bara prov montering av skiva.
orkade inte åka iväg och blästra medbringarna så dom får vara lite rostig
m535 -85 hus med 3,64 utväxling från 535 -91, även ingående medbringare är från 535 så jag kan köra cv knut i stället för knutkors som det är på m535 diffarna.
hade ingen färg i garaget så jag kunde måla över den gula grundfärgen men det kommer till veckan.
rev drivknutarna i molekyler och gjorde rent dom och lackade täcklocken, sen moterades dom ihop med sviktstålsdrivaxlar från PPF.
bromsarna bak blir från m5.
fick renoveringssats till bromsoken idag men han inte blästra och måla dom så det blev bara prov montering av skiva.
Nu sitter motorn ihop med dom nya ventilfjädrarna från PPF med tillhörande chromolly reitainers.
sålde mina lameller till kopplingen då jag tänkte köpa en tremec låda men det finns inte pengar till det nu, så nya lameller med bmw splines har kommit hem.
har även fått hem 2st tial 38mm wastegates, hydraliskt uttrampningslager och "wiggins" kopplingar till tryckrören.
beställde oxå en aeromotive hex drive soppa pump som borde dyka upp vilken dag som helst. har tänkt driva den med ena kammen.
är nästan klar med punktning av grenröret så nu är det bara tjata på den lokala grenrörssvetsaren att han tigsvetsar ihop det åt mig.
sålde mina lameller till kopplingen då jag tänkte köpa en tremec låda men det finns inte pengar till det nu, så nya lameller med bmw splines har kommit hem.
har även fått hem 2st tial 38mm wastegates, hydraliskt uttrampningslager och "wiggins" kopplingar till tryckrören.
beställde oxå en aeromotive hex drive soppa pump som borde dyka upp vilken dag som helst. har tänkt driva den med ena kammen.
är nästan klar med punktning av grenröret så nu är det bara tjata på den lokala grenrörssvetsaren att han tigsvetsar ihop det åt mig.
Ser bra ut ;D.. Blir du klar tills midsommar ?
eller måste du hjälpa Woxlin med 240in ?
eller måste du hjälpa Woxlin med 240in ?
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
MHansson wrote:Ser bra ut ;D.. Blir du klar tills midsommar ?
eller måste du hjälpa Woxlin med 240in ?
midsommar 2015 om jag inte tar mig i kragen och lägger lite tid på bilen
har det mesta till bilen hemma nu iaf.
kenneth plockar nog ihop volvon själv den här gången, men behöver han hjälp att dricka öl i garaget så är inte jag omöjlig
Finkel wrote:MHansson wrote:Ser bra ut ;D.. Blir du klar tills midsommar ?
eller måste du hjälpa Woxlin med 240in ?
midsommar 2015 om jag inte tar mig i kragen och lägger lite tid på bilen
har det mesta till bilen hemma nu iaf.
kenneth plockar nog ihop volvon själv den här gången, men behöver han hjälp att dricka öl i garaget så är inte jag omöjlig
hehee, okeeej Du får ta dig i kragen å fixa klart bilen tills midsommar 2009 Tycker ja
Okeej, mm =) Var ju dit med ett block ja i tisdas hehe.
mm Öldrigning å skruvning i de garaget är ju en klassiker
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Lägger in några bilder jag hittade på kameran sen semestern.
Grenrörsbyggaren hade så dåligt med tid så det slutade med att jag tigade grenröret själv.
Provade även att svetsa lite alu i form av tryckrör. Men det var så svårt så det blir nog till att lämna iväg.
Har även lämnat iväg ritningar på fäste och drivning till mekaniska soppa pumpen så bara fräs/svarv gubbens semester är slut så skulle han fixa bitarna åt mig.
Sålde mitt autronic tidigare när jag vart arbetslös men sprang på ett nytt till bra pris så nu har jag ett sprut igen. Vart autronic sm4 även denna gång.
Grenrörsbyggaren hade så dåligt med tid så det slutade med att jag tigade grenröret själv.
Provade även att svetsa lite alu i form av tryckrör. Men det var så svårt så det blir nog till att lämna iväg.
Har även lämnat iväg ritningar på fäste och drivning till mekaniska soppa pumpen så bara fräs/svarv gubbens semester är slut så skulle han fixa bitarna åt mig.
Sålde mitt autronic tidigare när jag vart arbetslös men sprang på ett nytt till bra pris så nu har jag ett sprut igen. Vart autronic sm4 även denna gång.
Brutalt bygge! Det ser riktigt bra ut
Två snabba..
1, Dina dubbla Tial44:or. Har Tial släppt en ny design på över och under del på alu husen? Lite svårt att se på bild, men det är väl inget du själv har gröpat i?
2, Får cv knuten plats i E30 bakvagnsbalken utan att modda någonting?
Två snabba..
1, Dina dubbla Tial44:or. Har Tial släppt en ny design på över och under del på alu husen? Lite svårt att se på bild, men det är väl inget du själv har gröpat i?
2, Får cv knuten plats i E30 bakvagnsbalken utan att modda någonting?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo