Min förra projekt tråd försvann så efter mycket tjat från Bäckis så lägger jag upp en ny
Den här bilen ska ha så skön sång att ppf´s bilar dör av avund!!!
Just det, jag bygger en E30 med kompressor därför kommer mina mål att uppfyllas.
Nä nu kastar vi skämten åt sidan.
Kaross: 325 -88, M-tech spoilerpaket som ska på.
Drivlina: M3 vxllåda, 328kardan, nån bakaxel kan va bra att ha.
Motor: M20B25, balanserat vevparti, svarvade orginalkolvar, portad topp, Delvis PPF insug, 600x300x75mm intercooler, ställbart kamdrev, PPF ventilfjäderkit med aluretainers, turbokamaxel Z58, Lysholm 1600 skruvkompressor.
Det som hittils är gjort är: Henat + deckat block, oljesprutmunstycken monterade, toppen är portad, vevpartiet är balanserat och veven är monterad. Mina ritningar på fästen till kompressorn är och blir cad ritningar som sedan ska skickas till vattenskärning. Remskivor är snart på tillverkning så fort jag bestämt vem som ska få göra dem.(Billigt är gott)
Jag har hållt på till och från i två år så det blir klart när det blir klart, jag har slutat hoppas
Det kommer laddas 1kilo till att börja med sen ökar jag tills motorn inte klarar nå mer
PPF Dödarn
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
PPF Dödarn
Last edited by Persson on 25 Oct 2006, 20:08, edited 8 times in total.
Bäckis wrote:Du kommer säkert köra 20 mil innan du vill byta mot turbo...
Nu snackar du väl skit och är elak
Kompressor är kul!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Nu har jag lagt upp lite bilder på http://xpress.mine.nu/volvov2/public/se ... ection=696