Resgard - BMW e30 335iM Turbo (695WHP 950Nm) Ny film!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nu ikväll lyfte vi i motor å låda för hand Började på med nya motorfästena och borrade hål så dom passar mot blocket. Så imorn blir det att kapa upp lite i torpeden och förhoppningsvis kunna bli klar.
Här får man kapa upp lite
Vänster motorfäste som är tillkapat
Här får man kapa upp lite
Vänster motorfäste som är tillkapat
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Idag har ja kapat upp i torpeden å bankat lite, så nu är motorn så långt bak den kan med upphängningen till lådan. Vart lite problem med plattjärnen till motorfästena som sitter mot blocket, svetsen fäste inte alls på dem även fast ja slipade dom plåtrena. Tror det var järnkloridbet på ytan I vilket fall så åker ja ner å köper nya friska plattjärn imorn och svetsar klart fästena!
Vänster fäste
Höger fäste
Så här såg svetsningen ut på plattjärnen, var i princip bara att riva loss
Vänster fäste
Höger fäste
Så här såg svetsningen ut på plattjärnen, var i princip bara att riva loss
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Nu sitter motorn på plats, bara nå några små förstärkningar jag ska göra till fästena! Började kapa å slipa lite rör för kollektorn nu ikväll, men det vart inte som ja tänkt mig utan får fixa de imorn sen!
Vänster
Höger
Här ser man lite av det ja kapat ur för att få bak motorn
Vart lite väl långt de där röret, får kapa de lite imorn
Får skilja på ölen att röret vart som de vart
Haha här vi min däckbytare i sommar! rena rama F1 tempot
Vänster
Höger
Här ser man lite av det ja kapat ur för att få bak motorn
Vart lite väl långt de där röret, får kapa de lite imorn
Får skilja på ölen att röret vart som de vart
Haha här vi min däckbytare i sommar! rena rama F1 tempot
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Fick ihop en kollektor nu ikväll. Så imorn får man börja kolla lite vart man ska placera turbon.
Fick pressa ihop rören så dom passade bättre mot flänsen
Ena klar
Mallar
Bara ta av rullarna å rita upp på nya rör
Bägge klara. Tänkte dock inte på att vinkla ut dom åt sidan, men de får ja fixa imorn
Funderar på hur ja ska göra med bultarna mot turbon, om man ska svetsa fast bultarna i grenrörsflänsen, för fick bara i 3 bultar.
Fick pressa ihop rören så dom passade bättre mot flänsen
Ena klar
Mallar
Bara ta av rullarna å rita upp på nya rör
Bägge klara. Tänkte dock inte på att vinkla ut dom åt sidan, men de får ja fixa imorn
Funderar på hur ja ska göra med bultarna mot turbon, om man ska svetsa fast bultarna i grenrörsflänsen, för fick bara i 3 bultar.
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Gänga hålen i grenröret så kan du ju ha antingen pinnbultar eller vanligt bultar.
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
P3kka wrote:Cruelty wrote:bra jobbat rerre!! titta vad smart jag är som låter bäckis dona till en sådan till mig istället! så slipper man bli yr i huvudet
Det var därför du aldrig nämnde nått om kolektorn dock smart val!
de sa jag visste p3kka! så fin kollektor skulle inte jag knåpa till,dock skulle vi säkert göra det nu eller hur p3kka!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Cruelty wrote:P3kka wrote:Cruelty wrote:bra jobbat rerre!! titta vad smart jag är som låter bäckis dona till en sådan till mig istället! så slipper man bli yr i huvudet
Det var därför du aldrig nämnde nått om kolektorn dock smart val!
de sa jag visste p3kka! så fin kollektor skulle inte jag knåpa till,dock skulle vi säkert göra det nu eller hur p3kka!
Neddu! Men ja de skulle vi nog klara av nu
Rerre: ut och bygg klar skatboet nu och inte feta framför tvn enda till eftermidagen!