Här diskuterar vi våra produkter.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 06 Mar 2009, 15:37
62mm kompressor och turbin med 0.82 A/R.
bonden
Posts: 269 Joined: 24 Dec 2005, 19:48
Location: rättvik
Post
by bonden » 06 Mar 2009, 17:09
ska bli kul och prova den
Tim Hurtig
070-2520004
E30 325/M3 cab
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 07 Mar 2009, 19:13
Över 10st sålda. Ska bli mycket intressant att testa dem på alla möjliga maskiner de ska monteras på.
Kan tänka mig att de blir kanon till Audi 2.2 lit maskiner som behöver ladda mycket!
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 08 Mar 2009, 01:23
Har du hunnit bromsa nån själv än? Är det nån 6a som körts eller kommer köras snart?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Grefven
Post
by Grefven » 08 Mar 2009, 09:31
jag knep en sc62. men jag åker inte sexa längre men det kommer nog flertalet göra som handlat den.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 08 Mar 2009, 10:40
Nisse Järnet wrote: Har du hunnit bromsa nån själv än? Är det nån 6a som körts eller kommer köras snart?
4 cyl nästa vecka och en Audi veckan efter det.
Grefven
Post
by Grefven » 08 Mar 2009, 11:13
vad blir det för 4 cyl?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 08 Mar 2009, 12:40
S14?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
ammadeus
Posts: 235 Joined: 31 Jul 2007, 22:32
Location: edsbyn
Post
by ammadeus » 08 Mar 2009, 12:48
det blir min opel let motor... hann köra en repa förra gången å då blev det 584 rwd sen slirade lamellerna.
så skal bli kul at se hur det går nu...med annat insug å mera portad topp å större ventiler...samt förhoppningsvis värre kammar...
// Andreas
omegan bromsad 700hk på hjulen
ammadeus
Posts: 235 Joined: 31 Jul 2007, 22:32
Location: edsbyn
Post
by ammadeus » 08 Mar 2009, 12:54
omegan bromsad 700hk på hjulen
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Mar 2009, 14:00
700 whp vid 2.9 bar idag. Sjuk turbo
Storås
Posts: 937 Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar
Post
by Storås » 11 Mar 2009, 16:53
Bmwandreas wrote: 700 whp vid 2.9 bar idag. Sjuk turbo
Fränt
Skulle den där turbon funka på en Hayabusa 1300cc motor tror du ?
Mvh
Fido85
Posts: 1633 Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)
Post
by Fido85 » 16 Mar 2009, 13:17
fy fan vad dom kan ge fina siffror fast den är ganska liten
undrar om man nästan borde ha sådan istället för 67:an
njaa,....men vore grym respons med dendär snurran
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
immy
Posts: 1054 Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö
Post
by immy » 17 Mar 2009, 21:45
Vad skulle en m50 säga om ett sådant agg ?
Vill inte ladda mer än 2bar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 18 Mar 2009, 17:48
Beror på vad du ska ha för effekt.
Vill du ha mycket på 2 bar så lär man ha en bra stor turbo.
Jasu
Posts: 119 Joined: 31 Dec 2005, 13:34
Location: Isojoki (Finland)
Post
by Jasu » 04 Apr 2009, 19:27
How well does SC62 work with smaller boost (0.5-1.5 bar)?