Borr om org nav på E30 till 5-bult?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Borr om org nav på E30 till 5-bult?
Det finns mängder med info om detta men söker svar på en enkel fråga.
Är det inte "bara" att lägga igen org hålen i naven runt om och sedan borra till 5-bult?
Om det "bara" vore att göra så, varför har inte fler gjort det?
Det lär finnas ett enkelt svar jag inte kan komma på.
Mvh
Är det inte "bara" att lägga igen org hålen i naven runt om och sedan borra till 5-bult?
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Micke johansson
Det ska väll gå att göra så. men "Tappen" där fälgen vilar i centrum är ju mindre på 4 bult än 5 bult så du lär ju måste modifiera det..
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Micke johansson wrote:Det ska väll gå att göra så. men "Tappen" där fälgen vilar i centrum är ju mindre på 4 bult än 5 bult så du lär ju måste modifiera det..
centreringsring i aluminuim så är det klart..
jo jag har oxå funderat på att hänga upp naven i fräsen och tillverka ett par uppsättningar 5x120 nav med vanliga e30 et..
är det någon som skulle vara intresserad av det, och vad skulle man ungefär kunna tänka sig betala för en färdig uppsättning fram + bak?
Björn Strömberg
Nu har jag inte alls testat och kan inte mäta men har läst någonstans att E30-navet har för liten diameter för att fembultat ska få plats. Man skulle då behöva förstora navet innan borrning.
Någon kan ju mäta och berätta.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
- TurboBackman
- Strandholm
johankihl wrote:Som föregående har skrivit så är det för litet i diameter för att borra upp, dessutom är det ju så enkelt att byta ut naven tlll e36 nav om man bara svarvar en hylsa och värmer på tappen. Skulle aldrg bemöda mig borra en ny bultcirkel när nya nav går på en 500:- på skroten
Funkar ju bara fram? :]
M3 e30 naven borde dock kunna fräsas av föratt få samma ET som vanliga e30.. men dom kostar inte 500kr hehe.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
JohanE wrote:Nu har jag inte alls testat och kan inte mäta men har läst någonstans att E30-navet har för liten diameter för att fembultat ska få plats. Man skulle då behöva förstora navet innan borrning.
helt riktigt...
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Re: Borr om org nav på E30 till 5-bult?
pelko wrote:Det finns mängder med info om detta men söker svar på en enkel fråga.
Mvh
Kanske ska leva som man lär? SÖK!
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Sandén wrote:pelko wrote:Det finns mängder med info om detta men söker svar på en enkel fråga.
Mvh
Läs första meningen i mitt inlägg.
Du kan gärna söka och hitta ett tydligt och bra svar på min fråga, glöm inte länka.
Mvh
pelko wrote:Sandén wrote:pelko wrote:Det finns mängder med info om detta men söker svar på en enkel fråga.
Mvh
Du kan gärna söka och hitta ett tydligt och bra svar på min fråga, glöm inte länka.
Mvh
Tänk vad många det är som söker svar på en enkel fråga men de får bara SÖK som svar sen låser du tex... Hur lätt blir det o söka då? Är väl bättre det finns 10 trådar som besvarar en sak än om det bara skulle finnas 1? Blir lättare o hitta fakta då.
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Sandén wrote:pelko wrote:Sandén wrote:pelko wrote:Det finns mängder med info om detta men söker svar på en enkel fråga.
Mvh
Mvh
Tänk vad många det är som söker svar på en enkel fråga men de får bara SÖK som svar sen låser du tex... Hur lätt blir det o söka då? Är väl bättre det finns 10 trådar som besvarar en sak än om det bara skulle finnas 1? Blir lättare o hitta fakta då.
Jag kan lova dig att jag inte låser några trådar om det bara finns en av dom sedan tidigare. Undantaget är rena diskussionstrådar i Övrigt tex.
Sedan frågar jag inte hur man får 5-bult på E30 utan jag frågar varför vissa inte gör på ett visst sätt för att få 5-bult. Läs noga den sista meningen så du inte missuppfattar.
Sedan håller jag inte med dig. Säg att någon söker info om "M50 stakar i M20". Då hittar han en tråd, i den tråden finns allt han söker. Perfekt, han fick svar på sin sak.
Tänk istället att det finns 10 trådar med samma innehåll, då får han sammanfatta information från 10 trådar för att få ut bra info.
Slutligen vill jag säga att jag läser 95/100 trådar som startas här på forumet, det gör att jag troligen ser mer trådar än dig om du inte är lika stor narkoman av forumet som jag.
Mvh
Nu förstör vi tyvärr tråden, men jag är bara tvungen att lägga till att det kan vara svårt att hitta/söka efter vissa saker ibland.
Man vet att man läst en viss tråd, men det är nästan omöjligt att hitta den igen med sökfunktionen!
Men för de som är här inne alldeles för mycket är det inte roligt med de dagliga forumfrågorna som tex
Går det att besikta med turbo i E-30?
Vilken turbo skall jag använda för att få 500 hk i min 320?
Hur kollar jag om min bil har diffad bakaxel?
Vad får jag för komp i min motor om jag svarvar kolvarna?
Man vet att man läst en viss tråd, men det är nästan omöjligt att hitta den igen med sökfunktionen!
Men för de som är här inne alldeles för mycket är det inte roligt med de dagliga forumfrågorna som tex
Går det att besikta med turbo i E-30?
Vilken turbo skall jag använda för att få 500 hk i min 320?
Hur kollar jag om min bil har diffad bakaxel?
Vad får jag för komp i min motor om jag svarvar kolvarna?
Jag håller med om att det ibland kan vara lite svårt att hitta det man söker men jag vet också att om varje person utvecklade sina kunskaper i att söka hade de nog hittat 8/10 saker som de letade efter
Mvh
Mvh