birro e30 turbo touring
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Idag var jag iväg till hydroscand och fick bromsslangar bak i stålomspunnet. Sedan bar det av till bmw för att beställa 2 st muttrar till drivaxlarna samt låsringen och ett T-kors till bromsarna bak.
Kom hem och slängde upp bakvagnen med kardan. Snart kan man ställa ner han på hjul igen, ska bli skönt
Kom hem och slängde upp bakvagnen med kardan. Snart kan man ställa ner han på hjul igen, ska bli skönt
Nu står bilen på alla fyra
Blev lite gjort förra veckan. Var förbi BMW och köpte nya muttrar till drivaxlarna + låsbrickor samt ett nytt T-kors till bromsarna.
Slängde upp de sista i bakvagnen och skruvade åt allt. Roligt med nya delar!
Lön på onsdag då blir det att åka och beställa ny oljetrådspackning då jag råkade klanta mig när jag monterade denna förra året och spilde några droppar olja så det har läckt.
Sen blir det i med spisen och snygga till elen/dra om allt
Blev lite gjort förra veckan. Var förbi BMW och köpte nya muttrar till drivaxlarna + låsbrickor samt ett nytt T-kors till bromsarna.
Slängde upp de sista i bakvagnen och skruvade åt allt. Roligt med nya delar!
Lön på onsdag då blir det att åka och beställa ny oljetrådspackning då jag råkade klanta mig när jag monterade denna förra året och spilde några droppar olja så det har läckt.
Sen blir det i med spisen och snygga till elen/dra om allt
- Strandholm
Var uppe till bmw och hämtade clips till M-tech2 fronten men blir inte klok på den. Har satt fast dom exakt som det ska vara men det blir ändå en glipa mellan stötfångaren och M-tech2 kjolen. Kanske blir så?
Sen har jag pysslat med växellänkaget. Har förlängt pinnen under kulan cirka 18-20mm och sedan har jag snidat till delrinibussningar överallt. Köpte 2 st av specialsvarv som var riktigt fina också.
Jävlar va fint de kommer bli Längtar tills att få spaka lite.
Börjar bli dags för motorn att hoppa ned!
Sen har jag pysslat med växellänkaget. Har förlängt pinnen under kulan cirka 18-20mm och sedan har jag snidat till delrinibussningar överallt. Köpte 2 st av specialsvarv som var riktigt fina också.
birro wrote:Var uppe till bmw och hämtade clips till M-tech2 fronten men blir inte klok på den. Har satt fast dom exakt som det ska vara men det blir ändå en glipa mellan stötfångaren och M-tech2 kjolen. Kanske blir så?
känner igen de där,, va likadant på min! spoilern va mer rundad än själva frontplåten så spoilern vill gärna släppa från clipsen..
birro wrote:Var uppe till bmw och hämtade clips till M-tech2 fronten men blir inte klok på den. Har satt fast dom exakt som det ska vara men det blir ändå en glipa mellan stötfångaren och M-tech2 kjolen. Kanske blir så?
najs! när gjorde du de??