Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 22 Feb 2009, 16:48
Tingsdalsracer wrote: Nu får du se till o skaffa dig nåt riktigt ekipage att frakta den på, på tiden ni skaffar en riktig PPF racebuss som ni kan kuska runt med. Ingen trailer härk som halva bilen håller på att trilla av:) Skitskoj att du är klar tidigt och att det blev en bra kurva, sjukt med effekt tidigt /P
Nu är ju laddet sänkt i botten. Kan ladda 1.8 bar från 4000 rpm om jag vill. Men då blir det fruktansvärt vrid
wuffee
Posts: 1564 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:
Post
by wuffee » 22 Feb 2009, 19:43
Har en Buss du kan få köpa som ännu inte är ombyggd, va tänkt att bli servicebuss till rallycross bilen, men brorsan sadlade om till rally..
Motorn ligger i mitten av bussen så de är ju bara lasta in där bak å köra
Mvh
Uffe
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 22 Feb 2009, 19:49
Buss är inte aktuellt får våran del. Ingen har körkort eller pengar till något dylikt. Vi åker vagn och hoppas vi kan grilla istället för att skruva
Magnaten
Posts: 1985 Joined: 03 Dec 2005, 22:13
Post
by Magnaten » 22 Feb 2009, 20:05
Bmwandreas wrote: Buss är inte aktuellt får våran del. Ingen har körkort eller pengar till något dylikt. Vi åker vagn och hoppas vi kan grilla istället för att skruva
annars så sköter jag grillningen å ni skruvar
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Tingsdalsracer
Posts: 1104 Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Post
by Tingsdalsracer » 22 Feb 2009, 20:10
Bmwandreas wrote: Buss är inte aktuellt får våran del. Ingen har körkort eller pengar till något dylikt. Vi åker vagn och hoppas vi kan grilla istället för att skruva
Hahaha,, den var bra. Hoppas du får rätt, tycker annars buss är stuprätt:)
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
Krigh
Posts: 68 Joined: 21 Mar 2006, 22:36
Location: Avesta
Post
by Krigh » 22 Feb 2009, 20:53
Grattis. Vad blev det för vridmoment?
Andreas Krigh 070-6004119
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 22 Feb 2009, 21:40
Nerställt till en bit över 1400 nm. Räcker det inte kan det ökas markant. Men som det är nu spar man på turbin/låda.
swedrift
Posts: 32 Joined: 13 Feb 2009, 17:55
Contact:
Post
by swedrift » 23 Feb 2009, 09:18
Bmwandreas wrote: Nerställt till en bit över 1400 nm. Räcker det inte kan det ökas markant. Men som det är nu spar man på turbin/låda.
Skall jag spara lencolådan på hyllan åt dig ?
Det kommer att spruta delar från den där th400 :an, he he
Grattis till en bra körbar motor !
Mvh Micke
woken
Posts: 6 Joined: 28 Feb 2008, 21:47
Location: Spånga
Contact:
Post
by woken » 25 Feb 2009, 00:06
Grattis till en fjärdeplats på DTE's top tio lista över vassaste motorer som bromsats där!
http://www.dteracing.se/
Syns på kjula.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 25 Feb 2009, 00:12
COOLT
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 25 Feb 2009, 09:46
Haha 4:e plats med en nästan standard motor är fränt
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 25 Feb 2009, 10:31
SB dessutom, kolla top 3 dom har ju baffemaskiner
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Martin Lundkvist
Posts: 11 Joined: 23 Feb 2009, 21:29
Location: Härnestad
Post
by Martin Lundkvist » 25 Feb 2009, 18:38
Fan va fränt!! Fint med register fick du med! Visst är det trivsammt med stora avgashus!?
Coolt med så mkt standard prylar i maskin!
I min sb så är det endast termostatpackningen som är standard...
MVH
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 25 Feb 2009, 18:50
Martin Lundkvist wrote: Fan va fränt!! Fint med register fick du med! Visst är det trivsammt med stora avgashus!? Coolt med så mkt standard prylar i maskin! I min sb så är det endast termostatpackningen som är standard... MVH
Jag tycker det är helt sjukt att det kan ladda så tidigt med 110 mm turbin. Men man är ju inte van med V8
Martin Lundkvist
Posts: 11 Joined: 23 Feb 2009, 21:29
Location: Härnestad
Post
by Martin Lundkvist » 25 Feb 2009, 18:58
Ja kanske lite sjukt men motorn är ju typ nästan dubbelt så stor som en bmw 6a och det sitter ju fina toppar på dem dära ls1.
Ska bli intressant o se i sommar hur det tar sig fram på bananen!
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 25 Feb 2009, 19:00
Bara jag får bra hjälp med bakvagnen så ska man kunna köra lite 7 sec repor. Vi har inge koll alls på 4-länk
larsson
Posts: 499 Joined: 15 Jan 2007, 18:02
Location: västerås
Post
by larsson » 25 Feb 2009, 19:03
finns nåt program man kan köpa som heter 4-link wizard tror jag det var.. men annars prata lite med pro-mille han kan nog ha gansak bra koll på det tror jag ..
M V H larsson