Delar till turbobygge M20B25 säljes! Stolar, turbo m.m.
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Delar till turbobygge M20B25 säljes! Stolar, turbo m.m.
Skall avyttra en hel del delar som skulle va till mitt turbobygge (M20B25 325 E30). Men nu har det tyvärr blivit ändrade planer (blir inget bygge av) och alla saker skall säljas. Synd då man letat & köpt saker i fint skick och siktat på ett bra bygge.
Men men... Kanske blir en annan gång!
Här är iaf sakerna som är till försäljning.
1 st motor M20B25, saknas svänghjul samt grenrör vad jag vet. Kanske vattenpump. Motorn köpte jag av en kille i Gimo som i sin tur köpt den av Bäckis (för något/några år sedan). Motorn kom aldrig i bilen utan stod bara i garaget på motorstativet. Precis som här! Pris: 5000kr
1 st uppsättning (6 st) svarvade kolvar (M20B25) med nya kolvringar. Inte gått en meter sedan de svarvades. Fint skick! Svarvade enligt den gamla skolan! "Oldschool-svarvning som Bäckis uttryckte det! Med originalpackning skall dessa kolvar ge 8.0 i komp. Pris: 1500kr
(Köpta här på forumet)
Sålda!
1 trimtopp M20B25 i kanonskick, helt nyrenoverad! Allt arbete gjort hos Toms motor i Eskilstuna!
* Portad
* Svetsad
* Planad
* Nya vippor
* Ny kam 280 graders (ppf)
* Nya hårdare ventilfjädrar
* Ställbart kamdrev (ppf)
Pris: 10.000kr
(Köpt av FOX här på forumet)
Såld!
1 st dumpventil PPF 50mm med siliconslang (använd ca 150mil, som ny)
Pris: 1400kr
Såld!
1 st intercooler med gjutna polerade gavlar 450x300x75 (PPF) (använd ca 150mil) Fin! 3" anslutningar!
Pris: 2200kr
Såld!
1st Turboaggregat Holset HX50 med minsta turbinstorleken 16cm2. Twinentry! I kalasskick!
Pris: 4500kr
Såld!
Tryckrör, downpipe, siliconböj + anslutningsbitar (slang, ej silicon) passande intercoolern ovan (3"). Alla rör lackade i svart!
Pris: Bud
Såld!
Stolar i svart skinn inkl. undereden. Tror de kommer från en 325 cab E36. De är i mkt fint skick. Man sitter kanon i dem!
Pris: 3000kr
1 st varvräknare med shiftlight, modell AutoGage by Autometer, svart med silverring 120mm. I perfekt skick! Inkl. installationspapper.
Pris: 1500kr
Ja, det var en del av det som skall avyttras just nu i första svängen. Kanske kommer bilen ut oxå så småningom samt fälgar m.m. Jag kan ha missat något men har Ni någon fundering så skriv gärna en rad på min mail: chris.ter@home.se så lovar jag att svara så gott jag kan.
Vet tyvärr inte hur man lägger upp bilder annars kunde jag ha gjort det. Kanske någon vill hjälpa mig? Bilder finns att beskåda för den som är intresserad, kan skicka via mail!
Allt är iaf i MKT fint skick och inga skafilade saker. Har själv inhandlat allt för att tanken va ju att det skulle sitta på min 325 E30 som nu tyvärr av olika anledningar inte kommer att bli turbokonverterad.
Alla delar finns i Uppsala men jag kan skicka om Ni står för fraktkostnad!
Vänlig hälsning Christer alias Apoptygma
1 st motor M20B25, saknas svänghjul samt grenrör vad jag vet. Kanske vattenpump. Motorn köpte jag av en kille i Gimo som i sin tur köpt den av Bäckis (för något/några år sedan). Motorn kom aldrig i bilen utan stod bara i garaget på motorstativet. Precis som här! Pris: 5000kr
1 st uppsättning (6 st) svarvade kolvar (M20B25) med nya kolvringar. Inte gått en meter sedan de svarvades. Fint skick! Svarvade enligt den gamla skolan! "Oldschool-svarvning som Bäckis uttryckte det! Med originalpackning skall dessa kolvar ge 8.0 i komp. Pris: 1500kr
(Köpta här på forumet)
Sålda!
1 trimtopp M20B25 i kanonskick, helt nyrenoverad! Allt arbete gjort hos Toms motor i Eskilstuna!
* Portad
* Svetsad
* Planad
* Nya vippor
Såld!
Såld!
1 st intercooler med gjutna polerade gavlar 450x300x75 (PPF) (använd ca 150mil) Fin! 3" anslutningar!
Såld!
1st Turboaggregat Holset HX50 med minsta turbinstorleken 16cm2. Twinentry! I kalasskick!
Såld!
Tryckrör, downpipe, siliconböj + anslutningsbitar (slang, ej silicon) passande intercoolern ovan (3"). Alla rör lackade i svart!
Såld!
Stolar i svart skinn inkl. undereden. Tror de kommer från en 325 cab E36. De är i mkt fint skick. Man sitter kanon i dem!
1 st varvräknare med shiftlight, modell AutoGage by Autometer, svart med silverring 120mm. I perfekt skick! Inkl. installationspapper.
Ja, det var en del av det som skall avyttras just nu i första svängen. Kanske kommer bilen ut oxå så småningom samt fälgar m.m. Jag kan ha missat något men har Ni någon fundering så skriv gärna en rad på min mail: chris.ter@home.se så lovar jag att svara så gott jag kan.
Vet tyvärr inte hur man lägger upp bilder annars kunde jag ha gjort det. Kanske någon vill hjälpa mig? Bilder finns att beskåda för den som är intresserad, kan skicka via mail!
Allt är iaf i MKT fint skick och inga skafilade saker. Har själv inhandlat allt för att tanken va ju att det skulle sitta på min 325 E30 som nu tyvärr av olika anledningar inte kommer att bli turbokonverterad.
Last edited by Apoptygma on 15 May 2006, 00:27, edited 2 times in total.
- Strandholm
Du kan väll ringa mig eller skicka PM!
Inget ppf grenrör eller wastegate?
Du vet ju hur jag sitter till men jag e iaf intresserad av att köpa en del av grejjorna.(dump,IC, tryckrör, turbo) Måste kolla upp turbon dock, då jag inte kan ett smack. Har för mig HX40 skulle passa mitt bygge och jag kan inte så mkt om skillnaderna mellan modellerna
0704077780
Inget ppf grenrör eller wastegate?
Du vet ju hur jag sitter till men jag e iaf intresserad av att köpa en del av grejjorna.(dump,IC, tryckrör, turbo) Måste kolla upp turbon dock, då jag inte kan ett smack. Har för mig HX40 skulle passa mitt bygge och jag kan inte så mkt om skillnaderna mellan modellerna
0704077780
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
kan tillägga, att motorn är i bra skick, det var en kompis till mig som köpte den av bäckis!
/mvh
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Re: Delar till turbobygge M20B25 säljes! Stolar, turbo m.m.
hej kan du ikke sende et billede af din hx50?Apoptygma wrote:Skall avyttra en hel del delar som skulle va till mitt turbobygge (M20B25 325 E30). Men nu har det tyvärr blivit ändrade planer (blir inget bygge av) och alla saker skall säljas. Synd då man letat & köpt saker i fint skick och siktat på ett bra bygge.
(Köpta här på forumet)
1 trimtopp M20B25 i kanonskick, helt nyrenoverad!
* Portad
* Svetsad
* Planad
* Nya vippor
robbz:
Tack! Jo, Lasse nämnde dig och att du skulle hjälpa honom med sitt bygge!
Din bil verka ju riktigt grym.
Amplify:
Tack för trevligt samtal! Skickar ett pm sen med uppgifter!
bmwturbo:
Jo visst kan jag skicka bilder. Vilken mailadress ska jag skicka till?
Tack! Jo, Lasse nämnde dig och att du skulle hjälpa honom med sitt bygge!
Din bil verka ju riktigt grym.
Amplify:
Tack för trevligt samtal! Skickar ett pm sen med uppgifter!
bmwturbo:
Jo visst kan jag skicka bilder. Vilken mailadress ska jag skicka till?
/Apoptygma
Kärrorna:
BMW 325 -88 (projektbilen)
BMW M3 GT -95 (ögonstenen)
Kärrorna:
- Strandholm
Har lagt ut annonsen på Autopower oxå och där finns några bilder som kan beskådas för den intresserade.
http://www.autopower.se/?oppna=/powerbo ... ?id=196114
http://www.autopower.se/?oppna=/powerbo ... ?id=196114
/Apoptygma
Kärrorna:
Kärrorna:
- Strandholm
- Strandholm