Jag har en 525tds -94 som bruksbil, efter att jag hade kört den i några månader så började den koka. Jag bytte termostat och då funkade den igen i några månader och jag trodde att allt var frid och fröjd tills i helgen när den kokade igen...
Vad kan detta bero på? kylaren är lagad med något glasfiberaktigt så jag misstänker att den har läckt vatten någon gång som får mig att misstänka att ngn hällt i kylarcement och kanske därigenom täppt igen någon kylkanal??
Någon som har en annan idé om vad det kan vara?
kokande 525tds e34
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
-
vattenpumpen är urtagen och kontrollerad, skovelhjulet var av gjutjärn. Termostaten är kokad och kontrollerad även om den är ny för att vara säker.
Jag har en teori, motorn blir varm väldigt fort och jag funderar på om termostaten inte hinner att öppna. Jag ska åka ut och sno en termostat i min andra bil med m50 motor och borra några hål i den, då borde flödet göra att termostaten öppnar tidigare.
Jag har en teori, motorn blir varm väldigt fort och jag funderar på om termostaten inte hinner att öppna. Jag ska åka ut och sno en termostat i min andra bil med m50 motor och borra några hål i den, då borde flödet göra att termostaten öppnar tidigare.
-