Bilder: Showar för Polisen

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

M3JONAS

Post by M3JONAS »

Onödigt buller kan man torska för om man burnar...
pizza

Post by pizza »

"Onödigt körande i kommun" kanske du syftar på? Kan bara tillämpas om Polisen anser att ditt körande är "utan mål" och anser därför att det är onödigt, med andra ord kan en sur snut ge dig böter för det om du bara nöjes glider i laglig hastighet men utan destination eller om dom ser dig passera samma punkt ett flertal gånger under en viss tid som dom själva anser lämplig, alltså en SJUKT luddig lag tolkning.
Eller så finns de du sa, bara att det är en av få saker jag inte fått för :roll:

Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

Det finns jag har fått för det :(
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
jocke_e30

Post by jocke_e30 »

Onödigt motorbuller har jag för mig det va :lol:
ramberg

Post by ramberg »

pizza wrote:Vårdslöshet i trafik är inget man får böter för på plats, det avgörs alltid av åklagare. Finns ingen fast tabell på bötesbelopp för VIT, det avgörs alltid utifrån polisens rapport till åklagare, oftast leder det till rättegång om det inte är VÄLDIGT milt, då är det dagsböter.

Fredrik

Säker på det?
Grov vårdslöshet i trafik är iaf domstol som gäller och väldigt indraget körkort & dryga böter.. sen utöver är jag inte säker men när det gäller smitning och grov vårdslöshet så kan man väl få skaka galler med?
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

pizza wrote:"Onödigt körande i kommun" kanske du syftar på? Kan bara tillämpas om Polisen anser att ditt körande är "utan mål" och anser därför att det är onödigt, med andra ord kan en sur snut ge dig böter för det om du bara nöjes glider i laglig hastighet men utan destination eller om dom ser dig passera samma punkt ett flertal gånger under en viss tid som dom själva anser lämplig, alltså en SJUKT luddig lag tolkning.
Eller så finns de du sa, bara att det är en av få saker jag inte fått för :roll:

Pizza

menar du allvar ? hur stället sig aranskörer(stavningen till deta, som aranskerar tex crusingar osv där folk kör runt runt flera varv runt samma gator osv :?
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Grefven

Post by Grefven »

allar gissar helvilt istället för att inväta trådskaparens svar :lol:
Jonas.E

Post by Jonas.E »

Haha vilken härlig gissningstråd jag gissar på att föraren till den röda bmwn åkte på ett diplom för störande av allmän ordning

Då det är den vanligaste rubriceringen här nere vid lek på en relativt säker plats, känns skönt då har jag bidragit med ännu ett onödigt inlägg i denna tråd , bara o invänta facit
St3v3

Post by St3v3 »

"Onödigt buller med motordrivet fordon" har jag då åkt på..
V8
Resgard

Post by Resgard »

St3v3 wrote:"Onödigt buller med motordrivet fordon" har jag då åkt på..

Där har vi rätta svaret! och det kostade mig 1000 kr! Jag hade väl otur som fick böter, då en kompis till mig sladdade runt flera varv i en rondell och fick bara en varning för det. Men det beror ju på vem som är innanför uniformen!
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

Bmw*Alex wrote:
pizza wrote:"Onödigt körande i kommun" kanske du syftar på? Kan bara tillämpas om Polisen anser att ditt körande är "utan mål" och anser därför att det är onödigt, med andra ord kan en sur snut ge dig böter för det om du bara nöjes glider i laglig hastighet men utan destination eller om dom ser dig passera samma punkt ett flertal gånger under en viss tid som dom själva anser lämplig, alltså en SJUKT luddig lag tolkning.

Pizza

menar du allvar ? hur stället sig aranskörer(stavningen till deta, som aranskerar tex crusingar osv där folk kör runt runt flera varv runt samma gator osv :?

Jag har fått böter för det "Onödigt körande i kommun" första gången jag blev stannad efter jag tagit mitt körkort. lakom svettig var man. jag fattade liksom ingenting, hade varit å hämtat min första bmw en 325im -90 å ville ju givetvis bara visa hur snygg den var :P men nej då.. då kom farbror blåbär å satte stopp för det.. jag fick 800kr per dimmljus och 1000kr för onödigt körande och detta var i juni 2004

Image
"Vem fan è Limmet?"

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... sc&start=0

Jimmie Roth
0709-680760
Ilir

Post by Ilir »

Vad tror ni , han fick böter för.....

http://video.google.com/videoplay?docid ... police+car
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

haha, riktigt fin bil du har iaf!

sätt på en ljuddämparere till så får du sladda hur mycket du vill sen om den inte låter för mycket! :lol:
Mvh PJ
Post Reply