Dubbla insugs kammar m50

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
BLS
Posts: 152
Joined: 23 Sep 2007, 10:27
Location: Västerås

Dubbla insugs kammar m50

Post by BLS »

Hej ni som kör med dubbla insugskammar.
min motor setup m50 2,8L switcher s400.

Har ett par frågor.

1: hur ställde ni era kammar.
jag ställde mina i dag 1mm till ventil på 6an i öd.
och 1,5 på avgas siddan.

2:Läst nåt inläg där Ärtan Skrev kör mellan 1-1,5 mm på avgas sidan.
Vad blir skillnad där i mellan i register väg??

Stämmer detta som jag tror?
att vid 1,5 mm ventil ned tryck så borde kammen göra så att motor blir vassare på varvet medans 1 mm ger mer register på botten ??

3: Vad blir registret vid dubbla insugskammar mot org?
kommer motorn i gång tidigare eller blir det rappare på varvet?
BLS
Posts: 152
Joined: 23 Sep 2007, 10:27
Location: Västerås

Post by BLS »

ingen???
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

bra fråga.. :)
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Post by silverryggen »

Vad jag förstått så ska de där vara bra som grundinställning,resten fixar nog Ärtan vid en ev bromsning.

mvh
Den e inte lång men den e smal
BLS
Posts: 152
Joined: 23 Sep 2007, 10:27
Location: Västerås

Post by BLS »

låter bra jo blir ärtan som får mappa bilen när allt blir klart..
BLS
Posts: 152
Joined: 23 Sep 2007, 10:27
Location: Västerås

Post by BLS »

ingen som har nå info ang dubbla insguskammar som man kan del ge??
User avatar
mossel
Posts: 71
Joined: 24 Nov 2006, 12:37
Location: Skien - Norge
Contact:

Post by mossel »

Jeg er også ute etter denne informasjonen! Ingen som kan bekrefte noe her?
E36 325tic - 560rwhp/635nm
Post Reply