Andy´s E34 "Power by SSR"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Andy_b wrote:fick ett mail av en kille som bromsat över 900hk i maskinen med dessa kolvar
så håller värkar dom göra
frågan är bara hur länge
Och samma kille har byggt 2st maskiner med dessa kolvarna, Förra året hade han 700hk, detta året 900hk.
Men som sagt, alla kolvar har sin gräns.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Dan
det är klart jag vill läsa sanna saker
men ni behöver ju inte skite ner i min tråd med eran diskution
Mattias
självklart vet jag att alla matrial har SIN gräns
men som jag skrev innan att dom är ju otroligt mycket bättre en org och dom va ju sjukt billiga med
sen vad jag får för effeck i maskinen ... det visar sig nog i ppf,s lokaler senare under året
Pelko
tack
det är klart jag vill läsa sanna saker
men ni behöver ju inte skite ner i min tråd med eran diskution
Mattias
självklart vet jag att alla matrial har SIN gräns
men som jag skrev innan att dom är ju otroligt mycket bättre en org och dom va ju sjukt billiga med
sen vad jag får för effeck i maskinen ... det visar sig nog i ppf,s lokaler senare under året
Pelko
tack
pm om det är nått
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
dgyldmark wrote:christoffer jansson wrote:Örru dygel, vad vill du få ut av detta?
Håller inte kolvarna menar du!
SM i Internet dryg.....
Vill kunna lita på det jag läser så det inte blir ett gissarforum. Tycker du inte det är viktigt att allt du läser är korrekt?
Mahle Kolvarna (92,39.6 / http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Pro ... f5b2eac938) håller att rita på alla växlar (m30/e28, hx55 , metanol, 10.25:1 ,1.7ladd 3.91:1 utv m5 låda, 225:er tot. toein 1.17*, camber -1.06*) utan problem. betydligt hållbarare än std. Det som tog knäcken på dom var likt många andras byggen -spikningara. runt 700hp så har du nog hittat gränsen.
Det spikade flertalet gånger under mapping enbart för att hitta gränserna då med std kolvar för att sedan byta till mahle. 2 månaders körning på 1.1 (gt37, e85 10.65:1) kändes på gränsen nu i efterhand.
Finns det intresse så har jag bilder både på den värst tagna std kolven och motsvarande i mahle. samt tändmappar och logga.
Ursäkta Andy
Du dygelknark,Måste alla göra som dej och göra fel och köra sönder dem då!
Vart kommer det in att de du gjort är helt rätt?
Vi har åkte med dessa kolvar i en M10B20 som gått i 2år med endast gat mapp på messa olika bränslen utan nån som helst igentlig koll på mapp, för att sedan mata den med V-pöwer och lite mer koll på mappning (Ärtan) gav den 540 Whp@2.3bar.
och gick 2 säsonger till.
Tänker på en låt som dom envisas med på radion just nu
*Ibland gör man rätt,ibland gör man fel.Lev med det!*
Ontopic igen nu.
dgyldmark wrote:christoffer jansson wrote:Örru dygel, vad vill du få ut av detta?
Håller inte kolvarna menar du!
SM i Internet dryg.....
Vill kunna lita på det jag läser så det inte blir ett gissarforum. Tycker du inte det är viktigt att allt du läser är korrekt?
Mahle Kolvarna (92,39.6 / http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Pro ... f5b2eac938) håller att rita på alla växlar (m30/e28, hx55 , metanol, 10.25:1 ,1.7ladd 3.91:1 utv m5 låda, 225:er tot. toein 1.17*, camber -1.06*) utan problem. betydligt hållbarare än std. Det som tog knäcken på dom var likt många andras byggen -spikningara. runt 700hp så har du nog hittat gränsen.
Det spikade flertalet gånger under mapping enbart för att hitta gränserna då med std kolvar för att sedan byta till mahle. 2 månaders körning på 1.1 (gt37, e85 10.65:1) kändes på gränsen nu i efterhand.
Finns det intresse så har jag bilder både på den värst tagna std kolven och motsvarande i mahle. samt tändmappar och logga.
men spikningarna berodde väll inte på kolvarna?
det beror väll på att du har fel i mappingen
och det behöver väll inte spika för mej vid 700hk???
sen så struntar jag väll att du hade en camber på -1.06 det gör väll inte att mina kolvar håller sämre/bättre en dina???
pm om det är nått
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
Ser ju fint ut...
Läste doktor dygels inlägg än en gång,och fattar inte vad han ,menar eller vart han vill komma!
Hur kom du fram till smärtgränsen,vilken kolv sig sej inte vid spikning?Du kan omöjligt konstaterat något genom dina "test".
"vi körde tills de spika med std kolver och de gick sönder" -No shit!
"vi körde tills de spika med Mhale kolver och de gick sönder"-Nehe!
Vi vet dem håller för 772 whp,i en igentligen bussbyggd motor utan större Doktoreingar och utan examen från KTH.
Läste doktor dygels inlägg än en gång,och fattar inte vad han ,menar eller vart han vill komma!
Hur kom du fram till smärtgränsen,vilken kolv sig sej inte vid spikning?Du kan omöjligt konstaterat något genom dina "test".
"vi körde tills de spika med std kolver och de gick sönder" -No shit!
"vi körde tills de spika med Mhale kolver och de gick sönder"-Nehe!
Vi vet dem håller för 772 whp,i en igentligen bussbyggd motor utan större Doktoreingar och utan examen från KTH.
blev bra de dära anders !
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
ja vet inte om det gäller dit wg-rör men ja antar ju det efter som den sitter i grenröret , men enligt den här http://www.supramk3.com/turbo.pdf så ju längre grenröret är så desto mer effekt tappar man,alltså från blocket till turbon. så antar att det gäller dit wg-rör också. vet inte om jag är ute och cyklar? någon som håller med eller rätta mig om jag har fel
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;