Bilder: Homemade Citroên med Volvomotor
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bilder: Homemade Citroên med Volvomotor
Tänkte jag skulle visa lite bilder av min brorsas is-bil. Detta är eller var en Citroën AX GT med 1.1l och 90hk från 1988.
Numera är den konverterad till bakhjulsdrift, fyrlink, wattlänk och en B230 rallymotor som bänkade 204 bakhjulshästar i en 240 Gr H. Folkracebåge och två rallystolar. Totalvikten är 860 kg.
Som synes på bilderna är den inte 100% färdig, det fattas blant annat framlyktor + lite andra grejer....
Här är iaf lite bilder från dagens bravader på sjön
Numera är den konverterad till bakhjulsdrift, fyrlink, wattlänk och en B230 rallymotor som bänkade 204 bakhjulshästar i en 240 Gr H. Folkracebåge och två rallystolar. Totalvikten är 860 kg.
Som synes på bilderna är den inte 100% färdig, det fattas blant annat framlyktor + lite andra grejer....
Här är iaf lite bilder från dagens bravader på sjön
Mvh Emil
Tel 0730 84 50 34
Tel 0730 84 50 34
FAN va ballt bygge!!
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
Har lite bilder på mobilen från bygget om någon är intresserad. Här byggs bakvagnen upp av profiler.
Hela golvet, ända från A-stolpen å bakåt blev uppkapat och ersatt av en"ram" till golv, kardantunnel och växellådstunneln. På bilderna ses även innfästningen til four-link samt wattlink.
Senare kom det till nya djupare innerskärmar gjorda av utvikta oljefat Blev mycket snyggare än vad det låter. Detta har jag dock inga bilder på nu, men kan visa senare
Torpedväggen blev även den bakåtflyttad för att få plats med den rakställda motorn. På bilden ses ramen till instrumentbrädan, samt fästena till den nerflyttade, samt förlängde rattstången. Plåten ner mot gaspedalen fick modifiseras senare för att överhuvudtaget få plats med pedalstället
Kardantunnel på G
Bakskärmarna blev även breddade utåt för att få plats med riktiga grusdäck. Runda armeringsjärn som böjdes som halvmånar fick bli skelett till skärmarna, och kläddes/knackades till senare med plåt med. Satte även dit riktiga spacers.
Hela golvet, ända från A-stolpen å bakåt blev uppkapat och ersatt av en"ram" till golv, kardantunnel och växellådstunneln. På bilderna ses även innfästningen til four-link samt wattlink.
Senare kom det till nya djupare innerskärmar gjorda av utvikta oljefat Blev mycket snyggare än vad det låter. Detta har jag dock inga bilder på nu, men kan visa senare
Torpedväggen blev även den bakåtflyttad för att få plats med den rakställda motorn. På bilden ses ramen till instrumentbrädan, samt fästena till den nerflyttade, samt förlängde rattstången. Plåten ner mot gaspedalen fick modifiseras senare för att överhuvudtaget få plats med pedalstället
Kardantunnel på G
Bakskärmarna blev även breddade utåt för att få plats med riktiga grusdäck. Runda armeringsjärn som böjdes som halvmånar fick bli skelett till skärmarna, och kläddes/knackades till senare med plåt med. Satte även dit riktiga spacers.
Mvh Emil
Tel 0730 84 50 34
Tel 0730 84 50 34
Sen så har jag en gammal film från första provturen. Helt original b230a med bara dubbla solex 40 och en annan kam. Nyare film med dagens set-up kommer...
http://www.youtube.com/watch?v=u-OmzctNU-4
Mvh Emil
Tel 0730 84 50 34
Tel 0730 84 50 34