Gav bilen 24h annons på blocket, blev inte såld så jag behåller och bygger vidare.
Den som väntar sig ännu ett effektmonster blir dock besviken. Bilens nuvarande effekt på 425whp räcker gott för mig, speciellt då den kommer delvis rulla som bruksbil.
Bilen köptes så som den är (nästan) sommarn 2008, nästan rensad på inredning och med två sparco sprint stolar. Körde ca 60 mil med den, mest bus, men även lite till och från jobbet.
Som det ser ut nu kommer bilen anta en mer diskret skepnad, inte helt olik den bilen hade när den lämnade fabriken. Inredningen är dock ett hopplock av saker jag samlat på mig genom åren, dock allt M5 originalgrejer.
Finns risk för att det blir klent mellan uppdateringarna, pga momentan brist på intresse. Men klar blir den nog.
Så såg bilen ut vid köp, inte den mest diskreta bilen att åka omkring med körförbud direkt..
Efter lite jobb med avmaskera bilen;
Lite mer diskret, men fortfarande en hel del jobb kvar innan man slinker genom som en "vanlig gammal bmw"
(Känner du igen bilen mattias:))
Här står den brevid sin gamla kusin, en jättefin M5 95a i så gott som originalskick. Den bilen såldes till holland kort efter bilden togs. För fin för att besudlas av mig.
Högst på listan just nu är att få på ett annat sprut som funkar bättre för gatåka. Blir vipec efter 1000frågor till bmwandreas (du ser, de lönar sig att sitta och svara på frågor kl21 en lördagkväll)
Det sprut som sitter på nu funkar att åka fullgas, men inte så bra vid vanlig körning (går fett och vill inte alls som jag)
salles M5 snikbygge
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis