Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Ludde_
Posts: 1808 Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona
Post
by Ludde_ » 29 Jan 2009, 11:50
Som rubriken, vad blir enklast/bäst på e36 (med m50)?
för och nackdelar? några problem att få plats med en hx40 på ett grenrör med turbon monterad neråt?
Skriv gärna era funderingar och hur ni själva löst det?
får man plats med en snurra i hx40 klassen med turbon monterad uppåt i e36karossen med m50?
Vad tycker ni?
Mvh
//Ludde
s2_i_e30
Posts: 1682 Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna
Post
by s2_i_e30 » 29 Jan 2009, 22:49
de är smutt med den neråt då den inte syns alls.. men ingen höjdare att åka med olje-returs-pump tycker jag..
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 29 Jan 2009, 23:33
går å bygga utan pump jag har haft en hx50 nere utan pump!
Ludde_
Posts: 1808 Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona
Post
by Ludde_ » 31 Jan 2009, 12:28
bmw_fredde wrote: går å bygga utan pump jag har haft en hx50 nere utan pump!
Hade varit skönt att slippa pumpen, hur är det med snurra uppe? du ska ha den uppe nu va fredde? hur mycket får man använda släggan om man vill få plats med en hx40 uppe i e36?
//Ludde
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 31 Jan 2009, 12:32
om du lutar upp motorn så behöver du nog inte banka nånting med slägan för en hx40 skulle ja tro.. jag kör uppe!
Ludde_
Posts: 1808 Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona
Post
by Ludde_ » 31 Jan 2009, 12:59
bmw_fredde wrote: om du lutar upp motorn så behöver du nog inte banka nånting med slägan för en hx40 skulle ja tro.. jag kör uppe!
Hur lutar jag enklast upp motorn? alltså med vilka fästen/kuddar?
Och hur blir det med lådan om jag lutar upp motorn? kör med 328zf nu blir inte lutningen fel på lådan om man lutar upp motorn?
//Ludde
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 31 Jan 2009, 13:16
Ludde_ wrote: bmw_fredde wrote: om du lutar upp motorn så behöver du nog inte banka nånting med slägan för en hx40 skulle ja tro.. jag kör uppe!
Hur lutar jag enklast upp motorn? alltså med vilka fästen/kuddar?
Och hur blir det med lådan om jag lutar upp motorn? kör med 328zf nu blir inte lutningen fel på lådan om man lutar upp motorn?
//Ludde
Enklast är om du köper en tds låda och bygger egna fästen men du måste bygga om tråget också...
Annars så köper du mina gamla grejer som björn har på annons!
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=29272
står längst ner i annonsen
Cruelty
Posts: 809 Joined: 21 Oct 2006, 19:11
Location: Orsa
Contact:
Post
by Cruelty » 31 Jan 2009, 18:42
ska oxå ha turbon uppe.men en hx55
kan återkomma med bilder under veckan!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Ludde_
Posts: 1808 Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona
Post
by Ludde_ » 31 Jan 2009, 19:18
grenade wrote: ska oxå ha turbon uppe.men en hx55
kan återkomma med bilder under veckan!
Riktigt trevligt
Bankat mycket med släggan?
en bild eller två på grenrörets placering och design är jag mycket intresserad av!
du har Pm!
Ludde_
Posts: 1808 Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona
Post
by Ludde_ » 01 Feb 2009, 20:49
bmw_fredde wrote: går å bygga utan pump jag har haft en hx50 nere utan pump!
Du råkar inte ha några bilder på det grenröret du körde med då?
ska bygga grenrör men inte bestämt än om det blir topp eller undermonterad turbo så behöver lite inspiration
Mvh
//Ludde