effekt med m20b20 topp!?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
e30 tic
Posts: 187
Joined: 26 Apr 2006, 16:09

effekt med m20b20 topp!?

Post by e30 tic »

hei

er et par ting eg funderer på anngående min topp. har en e 30 turbo, med m20b20 topp. denne bremset 270hk 420nm ved 1bar's trykk, dette gikk med org topp og omslipt 323 kam,samt racing ventiler.
nå skal toppen sendes til seriøs porting, maskinering av ventiler\seter osv

hvilken effekt er mulig å nå? vurderer sterkt en z45 turbokam også!hvordan vil denne kammen spille inn kontra org kam??

vil ikke øke ladetrykket, er inntrisert i en motor med bedre respons på lave turtall. ikke så " ketchup"

håper noen forstår dårlig forklart norsk :D
e30 tic
e30 tic
Posts: 187
Joined: 26 Apr 2006, 16:09

Post by e30 tic »

ingen som har noen tall og info og komma med ? :)
e30 tic
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag hade 400hk vid 1.2 bar med M20B20 topp och Z45 kamaxel.
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Bmwandreas wrote:Jag hade 400hk vid 1.2 bar med M20B20 topp och Z45 kamaxel.


originaltopp nää?

portad + större ventiler å så va?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Lätt portad.
e30 tic
Posts: 187
Joined: 26 Apr 2006, 16:09

Post by e30 tic »

se der ja:)

for min del blir det seriøs porting og maskinering av ventiler (flowbenk)

det bør jo var mulig å komme over 300hk med ny z45 kam og 1 bars trykk!? er forresten en borret 323blokk.
e30 tic
Post Reply