spridarflöde 325 å 535

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

spridarflöde 325 å 535

Post by knotan »

har suttit å letat en stund nu men hittar ingen bra info, drar en chansing att ni grabbar säkert kan det utantill.
vad flödar spridarna från en e30 325i motor samt spridarna från en e28 m535i.
å vid vilka tryck kunde va bra med :oops:

hoppas på snabbt svar :)
_BeeMeR_
Posts: 547
Joined: 21 Nov 2005, 17:59
Location: Luleå

Post by _BeeMeR_ »

535 192@3bar
325 149@3bar

Nog går de köra dom på 4bars grundtryck...

Men ska ni köra e85 skulle rekomendera 740 tic spridare (300cc)...
Körde de i min 525:a å de gick fint på sprit..

///zemrén
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Jag kör 535 spridarna nu å sugmotorn med nästan 4 kilo i tryck om det går fint :)


Äntlgien har jag fått lamnbda 1 över hela registret :)
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

_BeeMeR_ wrote:535 192@3bar
325 149@3bar

Nog går de köra dom på 4bars grundtryck...

Men ska ni köra e85 skulle rekomendera 740 tic spridare (300cc)...
Körde de i min 525:a å de gick fint på sprit..

///zemrén

ofan. jag trodde att dem flödade en del mer. typ närmare 200 på 325 spridarna å 300 med 535 spridarna, vid 2.5 bar då dvs.
Men fel hade jag!
är inte bmwspridarna högohmiga?? volvons är ju lågohmiga. :?
vafan jag har ju typ en massa 300cubikare ligger så det vore ju enkelt om dem passa rakt av. då kan man ju tom spänna fjädern lite o LMM så den inte bottnar så tidigt
_BeeMeR_
Posts: 547
Joined: 21 Nov 2005, 17:59
Location: Luleå

Post by _BeeMeR_ »

knotan wrote:
_BeeMeR_ wrote:535 192@3bar
325 149@3bar

Nog går de köra dom på 4bars grundtryck...

Men ska ni köra e85 skulle rekomendera 740 tic spridare (300cc)...
Körde de i min 525:a å de gick fint på sprit..

///zemrén

ofan. jag trodde att dem flödade en del mer. typ närmare 200 på 325 spridarna å 300 med 535 spridarna, vid 2.5 bar då dvs.
Men fel hade jag!
är inte bmwspridarna högohmiga?? volvons är ju lågohmiga. :?
vafan jag har ju typ en massa 300cubikare ligger så det vore ju enkelt om dem passa rakt av. då kan man ju tom spänna fjädern lite o LMM så den inte bottnar så tidigt


Jo de stämmer BMW spridarna e högohmiga, men de e ju bara att koppla in motstånd lr att löda om kablerna till spridarna..

///zemrén
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

vad flödar 320 spridare?


visst passar 535 spridare rakt på 325:an? inge motstånd hit å dit?
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

passar rakt av..

mvh
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

325 och 320 har väl samma spridare, men 320 går på 2,5 bar.
_BeeMeR_
Posts: 547
Joined: 21 Nov 2005, 17:59
Location: Luleå

Post by _BeeMeR_ »

Misano wrote:325 och 320 har väl samma spridare, men 320 går på 2,5 bar.


Tror att de e så...

///zemrén
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

hmm..

volvspridarna är låg ohmiga, men sånagår juh att få tag på lätt.

dom passar på original m20?

hur vad ska jag isf löda in motstånden?


//Emil
Post Reply