Har för mig jag läst att man modifiera växellådsbalken när man skruvar i e36ans låda i en e30 med m20, hur?
Jag skruvade dit min låda, behövde varken modifiera i karossen eller i någon balk. Har växellådsbalkar från 320 (korta lådan) 325 (långa lådan) samt m3 e36, någon av dessa verkade passa. Men jag har en känsla av att lådan sitter någon cm fel i bakkant. Har jag missat något?
M3 låda på m20
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
nej det är en m3 låda, hur brukar växellådsbalken modifieras? Jag tycker e30ns passar rätt bra så när som att lådan kommer för långt åt sidan. Man skulle alltså behöva göra om i ytterändarna för att få den mer centrerad. Ingen som vet exakt vad som brukar modiferas och hur, så blir det lättare för mig att mäta osv
Jag gjorde exakt samma operation som du på min förra bil (325 Touring E30). Balken passar på växellådan ja, däremot blir ju växellådan vriden så balken går inte dit på bilen utan att moddas. Hur du fått dit din M3 låda utan modifikation är obegripligt. Jag fick bygga om balken och växellänkaget för att få det på plats och fungera. Hur jag byggde om är svårt att säga. Du får rikta in lådan som du vill att den ska sitta och mäta.