Självklart ska bilen mappas på dyno eller motorbänk. Vet inte riktigt vem som kommer mappa. Jag har ju pratat lite med ärtan om de. För när de gäller min egen bil så ska den gå riktigt fort. Då ska man ligga på grännsen på typ allt.
Men jag har ju även tillgång till dyno i arlanda.Men spikutrustningar o allt. Får betala en billig peng och vara där typ en hel dag eller tills den e färdig. Så nog ska man kunna få fason på den.
Nu har jag gjort lite skit i garaget! Har byggt båge i bilen,målat bågen med har jag. Har framsträvorna kvar, de kommer jag fixa i helgen.
Fixat riktig vevhusvent i ventilkåpan med.
imorgon kommer beställningen läggas på resten av sakerna som saknas. Då kan man skruva ihop motorn helt
Före målning
Efter målning, ska måla golv o allt inne i bilen likadant
Vevhusventen,nu får man måla om kåpan i annan färg(svart)
Hela buren färdig och målad. Jag har öckså målat hela golvet, hatthylla, brandvägg mm. Nu ska de bara torka så jag kan montera in stolarna mm.
Kommer bilder senare
jag förstår inte riktigt bad de där raka staget mellan huvudbågens stolpar ska göra för något? Känns mest som den är ivägen för stolen, hade de inte varit bättre att sätta den på diagonalen?
Bara en tanke alltså, ser bra ut i övrigt
Den r ju till för att stoppa stolen om de skulle hända nått. Sen så anpassade jag den efter mina axlar. Från början va de tänkt att fästa bätena i den. Men de blir för nära och stumt. Så bältena kommer att sitta fast i ögglor i bak o vila på röret i huvudbågen.
Nu kanske du förstod de bättre?
Ximon wrote:Det röret är dessutom ett krav från SBF:s sida om man vill åka snabbare än 11.00 sek på strippen.
Och det verkar ju Alex tänkt
Mja han ska väl ner på 1siffirgt då det gäller sekunder iaf , ser bra ut alex lär bli lite filma i sommar när har du räknat med uppstart/mappning osv
Ja de får vi göra. Jag ska beställa alla motrdelar som saknas denna vecka. Så vi säger att de uppstart om 2 månader. Sen mappning blir väl nångång sen.
Ximon wrote:Det röret är dessutom ett krav från SBF:s sida om man vill åka snabbare än 11.00 sek på strippen.
Och det verkar ju Alex tänkt
Mja han ska väl ner på 1siffirgt då det gäller sekunder iaf , ser bra ut alex lär bli lite filma i sommar när har du räknat med uppstart/mappning osv
Ja de får vi göra. Jag ska beställa alla motrdelar som saknas denna vecka. Så vi säger att de uppstart om 2 månader. Sen mappning blir väl nångång sen.
Låter fint det, ringer dig nån dag här i veckan och kollar läget såg att du skrivit på msn
Aleex wrote:Den r ju till för att stoppa stolen om de skulle hända nått. Sen så anpassade jag den efter mina axlar. Från början va de tänkt att fästa bätena i den. Men de blir för nära och stumt. Så bältena kommer att sitta fast i ögglor i bak o vila på röret i huvudbågen.
Nu kanske du förstod de bättre?