Farsans ögonsten har blivit frimärke. Går att köpas på posten just nu i en samling som kallas "kultbilar".
angående bmwn så ere lite si och så. Har jävligt ont om tid att mecka för tillfället men försöker lägga i överväxeln, snösäsongen är ju i princip över nu så då finns det lite mer tid över ivarjefall.
Monterat motor och växellåda för sista gången förhoppningsvis och det är fin passform på bitarna... Kanske 5mm emellan insug och bromsservo. Insugsbälgen vill para sig med bromsvätskebehållaren så har flyttat på den.
Grenrören är omsvetsade föratt inte ta i länkarmen å karossen.
Kanske 1cm tillgodo emellan framvagnsbalk och grenrör.
K-hämmaren är dock fortfarande i vägen.
Motorn är höjd 2cm på ena sidan och 3cm på andra sidan så växellådan ligger kanske 5mm ifrån kardantunneln.
Det som återstår är en kardan och att koppla ihop motorns kablage och vattenschlangar samt montera tillbaks tanken. Men före tanken kommer på plats så skall bilen på 4hjulsinställning då justeringarna på bakvagnen sitter rätt pundigt till så tänkte jag göra det enkelt för han som får göra inställningen. :]
Spånar lite på nästa projekt...Chargern skall bli omreggad med en 6cyl cummins diesel sålänge regelverket tillåter det och det verkar tamefan som det skall gå!
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.