Jag köpte lite bättre retainers eftersom ni har erfarenhet av sprickor i originalretainers ihop med hårdare fjädrar och högt varv.
De jag köpte är gjorda i Titan och väger mindre än hälften av originalen, MEN lite senare såg jag en bild på CrMo retainers som ni på PPF säljer och de är mycket tjockare än mina titanretainers, som mer liknar originalretianers tjocklek.
Jag använder er hårdare ytterfjäder utan innerfjäder, ska varva 7000-7500rpm med Z45 turbokam.
Har jag gjort bort mig genom att köpa Titanvarianten? De borde ju vara bättre än originalen, för vem sätter dit bättre retainers om man inte byter till hårdare fjädrar?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Ser att det fjäderkit jag köpte kostar 1600kr, och "racekittet" med retainers kostar 2800kr. Så då kostar bara retainers ca 1200kr om de går att köpa löst? Hur beställer jag dem?
Nya Titanretainers kostade 2000kr
Mvh
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Titan är det inte kännligt för värme. och när det utsätts för värme så blir det sprött och kommer spricka lätt efter en tid. samt att matrialet försvinner emd tiden i värme ? ( väldifgt lite men endå)?