Kyl-Frys problem

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Petri.

Kyl-Frys problem

Post by Petri. »

Nån här som kan lite om sånt,har en kombinerad kyl-frys electrolux,är väll en tre år så är ju inte så gammal heller,rätt vad det är så stannar nog kompressorn och när den gjort det så blir det ett brummande ljud ifrån den ungefär var tionde minut som håller i sig i ca: 5sek, sen får man dra ur sladden 1-2 timmar och så går den igen,stoppar man tillbaks sladden tidigare så hoppar den inte igång,verkar vara nått som blir för varmt eller nå annat skit som löser ut,första gången det hände så gick den typ en vecka,nu verkar det hända varje dag,nån som har nå ider.

/Petri
Scrazher

Post by Scrazher »

Har sålt sådant här rätt mycket, men har tyvärr väldigt dålig koll på service...

Men den spontana tanken jag fick vara att fråga hur dammigt det är bakom skåpet? För det är inte ovanligt med "mattor" med damm som sitter fast bakpå skåpet vilket gör att kondensorn får svårt att kyla nog. Således kan säkert skåpet slå av pg.a detta.

Annars tycker jag du tar reda på vem som är auktoriserad service-tekniker i ditt område och ringer till denna och frågar. De jag pratat med brukar vara riktigt tillmötesgående och har nästan alltid koll på vad som kan vara fel.
LG

Post by LG »

Troligen startrelät

På kompressorn sitter en anslutningsdosa, öppna den och där inne hittar du reläet.
equipo morado cabeza del pene
BusE

Post by BusE »

skulle gissa att det är hela kretskortet. svärfarn fick likadant fel på deras husqvarna (black), han ringde till kyl service och ett nytt kort kostade 800kr, då dom hade bytit modell så fick vi byta alla "givare som sitter inne i kylen bakom inne väggen. så det var bara att riva försiktigt, dra ut gamla kablarna och i med nya,plocka ihop i med kontakten och så funkade allt som vanligt.

mvh.
Post Reply