ARP & stift ?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ARP & stift ?
Tänkte bara höra om någon vet exakt hur många NM jag ska dra minna ARP toplocksbultar efter första varmkörningen ?? har även MLS 3.5mm packning på.
Sen undrar jag vilka stift jag ska köra me ??
Allt e på en M50B25 turbo motor.
Tacksam för snabbt svar
MVH CHRiS
Sen undrar jag vilka stift jag ska köra me ??
Allt e på en M50B25 turbo motor.
Tacksam för snabbt svar
MVH CHRiS
E30 Touring M50B25 Turbo
- Bmwandreas
- Moderator
Bmwandreas wrote:Har du köpt MLS av oss så får du med papper med åtdragningsmoment.
Stift beror på vilka spolar du använder?
Jag köpte motorn klar och fick inte me några papper =(
hmm det sitter ju NIRA sprut på och det sitter 2st BOSH spolar me .. vet inte så mycke om de . .imed att allt satt där när jag köpte bilen.
Nu sitter där BMW NGK stift . .borde va orginal . men ska jag värkligen köra me dem ?
Hade varigt väldigt tacksam om någon kunde ge mig info hur mycke jag ska dra ARP bultarna.
E30 Touring M50B25 Turbo
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
fredrick wrote:Så du vet så använde jag fettet som följde med, på bultarna!
Ok .bra .. .ville bara påpeka att när vi starta motorn så pissa där olja från motorn och det vissa sig att du nog glömt ventilkåpaspackningen runt stifthålen
Skicka ett PM till dig för någon vecka sedan och fråga exakt vad du hade gjort vid motorn ?
E30 Touring M50B25 Turbo
Har just funderat lite på det, vilka som säljer 12mm med 3/8" fattning. Det kan inte vara många!
Btw så har jag dragit min topp idag med en 12mm 1/2" fatting för att inte kammarna satt på plats då givetvis. Men som sagt, för att efterdra toppen måste man ha med 3/8" fattning.
Btw så har jag dragit min topp idag med en 12mm 1/2" fatting för att inte kammarna satt på plats då givetvis. Men som sagt, för att efterdra toppen måste man ha med 3/8" fattning.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!