Upp hängt i taket för att underlätta oljebytet samt komma åt underifrån för att bygga om fästena till stolen för att få den längre bak, samt bygga om växelänkaget för att kunna göra smidigare växlingar.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Började med att plocka isär allt. Blir nya bultar och muttrar överallt samt locktite så dom inte vibrerar bort då alla var lösa samt att det saknades lite här och där.
KLICKA PÅ BILDEN EN GÅNG, SEN STÄNG NER, SEN KLICKA IGEN OM NI HAR PROBLEM MED ATT FÅ DOM STORA!!!!!!!
Last edited by Hansa on 23 Dec 2008, 00:16, edited 1 time in total.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Då tidigare ägaren har haft den utomhus hela sommaren/hösten så var det inte allt för jättefräscht i cylindern.
Men efter jag hade plockat bort cylindern så gjorde jag rent allt, då så såg allt friskt ut, men blir ändå en ny kolv osv när den ändå är isärskruvad. (Nya kolvringar hade räckt)
Såhär såg det ut efter lite grovrengöring.
Blev dock inga bilder på när allt var rengjort men kan fixa det imorgon.
Last edited by Hansa on 23 Dec 2008, 00:18, edited 1 time in total.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Förgasaren är också isärplockad och rengjord in i den minsta detalj.
Så imorgon blir det att köpa nya bränsleslangar, bränslefilter, kylarslangar, lack, åka till lokala cross/mc handlaren och kolla om han har nån kolv och packningar hemma.
Timräknare/varvräknare beställt.
Sen så sitter det en tempgivare i toppen så blir väll till att köpa en tempmätare också när man ändå är i farten.
Sen tänkte jag bygga om den mekaniska bränslepumpen till elektronisk istället, någon som har några tips på pumpar som är lagom till en 125cc motor?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
ZAK wrote:hur ser den mekaniska bränslepumpen ut till den? samt har den 12 eller 6 volts system.
Hade varit tufft om du fått dit framlyse på den med för nattliga äventyr ^^
Bakaxeln är oval, eller det är en klack på den, så när den snurrar och klacken "duttar" till en pinne som i sin tur sitter mot en pump, och vid varje dutt så pumpar den soppa. Skulle gissa på 6volt faktist, men man får köra en liten soppapump på ett 12v batteri, typ ett sånt batteri som man har till tex skruvdragaren?! vet dock inte om det funkar, men 12v är det iallfall =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Den där hansa han dricker bara massa sprit hela tiden... haha lyssna inte på mange han drar bara dra ner dig i skiten inget lyse och inga nattliga äventyr du ska hålla dig till dina kamrater... HAHAHA
E36 Cupé snigel på grenröret edition
E32 Turk edition
Kajan wrote:Den där hansa han dricker bara massa sprit hela tiden... haha lyssna inte på mange han drar bara dra ner dig i skiten inget lyse och inga nattliga äventyr du ska hålla dig till dina kamrater... HAHAHA
Haha jävla fyllkajjan
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
ZAK wrote:hur ser den mekaniska bränslepumpen ut till den? samt har den 12 eller 6 volts system.
Hade varit tufft om du fått dit framlyse på den med för nattliga äventyr ^^
Bakaxeln är oval, eller det är en klack på den, så när den snurrar och klacken "duttar" till en pinne som i sin tur sitter mot en pump, och vid varje dutt så pumpar den soppa. Skulle gissa på 6volt faktist, men man får köra en liten soppapump på ett 12v batteri, typ ett sånt batteri som man har till tex skruvdragaren?! vet dock inte om det funkar, men 12v är det iallfall =)
Då får du räkna hur många ampere och shiet sen vet jag inte hur länge det batteriet pallar mata pumpen utan en generator. Är det 6volt så kan jag höra med benny här nere om han har en soppapump till en gammal saab 2 taktare om det inte är mekanisk pump på den med..
ZAK wrote:hur ser den mekaniska bränslepumpen ut till den? samt har den 12 eller 6 volts system.
Hade varit tufft om du fått dit framlyse på den med för nattliga äventyr ^^
Bakaxeln är oval, eller det är en klack på den, så när den snurrar och klacken "duttar" till en pinne som i sin tur sitter mot en pump, och vid varje dutt så pumpar den soppa. Skulle gissa på 6volt faktist, men man får köra en liten soppapump på ett 12v batteri, typ ett sånt batteri som man har till tex skruvdragaren?! vet dock inte om det funkar, men 12v är det iallfall =)
Då får du räkna hur många ampere och shiet sen vet jag inte hur länge det batteriet pallar mata pumpen utan en generator. Är det 6volt så kan jag höra med benny här nere om han har en soppapump till en gammal saab 2 taktare om det inte är mekanisk pump på den med..
1.5Ah tror jag det är på ett biltema skruvdragare batteri, och köper man skruvdragare så får man laddare med på köpet , Frågan om 12v , 1.5Ah är tillräckligt för att orka driva en liten soppapump en stund. Vid varje körning tar man med batteriet och laddar det. tror dock det är mekanisk på en gammal saab 2taktare,
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005