Svetsa lamellcentrum.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Svetsa lamellcentrum.
Hej!
Någon här som har prövat & svetsa lamellcentrum?
Har sökt som en galning efter centrum till M5 E39 vxl men hittar inget. AP skickade en modell som dom trodde skulle passa man det visade sig vara fel innerdiameter samt bredd på splines.
Det jag vill göra är att svetsa ihop centrum från M5 E39 lamell med ett som passar AP lameller. Det är ju härdat material så jag misstänker att man måste ha speciell tillsats när man tig svetsar. Kanske även är vettigt att svetsa korta bitar & låta det svalna. Då borde men ju kunna spara härdningen i splines delen.
Har läst det lilla som står skrivet i reportaget om Muppen samt även prövat att maila Madtech men inte fått något svar än.
Mvh Marco
Någon här som har prövat & svetsa lamellcentrum?
Har sökt som en galning efter centrum till M5 E39 vxl men hittar inget. AP skickade en modell som dom trodde skulle passa man det visade sig vara fel innerdiameter samt bredd på splines.
Det jag vill göra är att svetsa ihop centrum från M5 E39 lamell med ett som passar AP lameller. Det är ju härdat material så jag misstänker att man måste ha speciell tillsats när man tig svetsar. Kanske även är vettigt att svetsa korta bitar & låta det svalna. Då borde men ju kunna spara härdningen i splines delen.
Har läst det lilla som står skrivet i reportaget om Muppen samt även prövat att maila Madtech men inte fått något svar än.
Mvh Marco
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
johankihl wrote:Mitt lamellcentrum är ett ursvarvat orginal BMW lamellcentrum som är svetsat med tig och vanlig tillsats. Vi har gjort så på flertalet kopplingar och det fungerar utmärkt...
Inte helt otippat att ni bönder har en sniklösning
Som sagt, det funkar fint och går att köra med om det inte finns att köpa med rätt nav.
Bäckis wrote:johankihl wrote:Mitt lamellcentrum är ett ursvarvat orginal BMW lamellcentrum som är svetsat med tig och vanlig tillsats. Vi har gjort så på flertalet kopplingar och det fungerar utmärkt...
Som sagt, det funkar fint och går att köra med om det inte finns att köpa med rätt nav.
Inte helt otippat att PPF/BMWAndreas ringer bönderna om tips vid kopplingsbygge sen...
- Nicke Blom
hmmm
det är ju en bil som det är snart 1000nm i ...så nån sniklösning är nog inte det rätta?
Går det inte att skaka fram från alpina el dyligt? eller sachs?
Går det inte att skaka fram från alpina el dyligt? eller sachs?
Mvh Nicke Blom
johankihl wrote:Bäckis wrote:johankihl wrote:Mitt lamellcentrum är ett ursvarvat orginal BMW lamellcentrum som är svetsat med tig och vanlig tillsats. Vi har gjort så på flertalet kopplingar och det fungerar utmärkt...
Inte helt otippat att PPF/BMWAndreas ringer bönderna om tips vid kopplingsbygge sen...
Kommer aldrig att ske