e30 320 dubbelturbo skolprojekt
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
suddis wrote:mjo dom ligger nån stans där orginal, finns det nå större som typ räker till 500hk safe om bra respos spool up osv
nu tänker du inte alls på att aggregaten du troligtvis får tag i har gått 25000 mil....
sen när dom lämnar 250hk/st så pumpar dom för kung och fosterland med mkt motryck och varmluft från kompressor delen då den är utanför sitt område... kallar inte det speciellt effektivt eller nyttigt
ska man köra på 500hk så ska man satsa på dubbla t28:er eller td04-15t alternativt 16t .. då har man utrymme för en liten effektökning oxå
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
suddis wrote:blir nog lite ändrade planer, kommer nog köra med 86mm i borr ist så om nån har nå 86mm kolvar från s50 å sälja så äre bara höra av sig till mig
Kolla med Johan Kihl om han har sina gammla kolvar kvar. Tänk på att det är 21mm kolvbult på dom bara..
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
22mm på M20 (samt dom allra flesta bmw motorer)
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Hehe.. tja det kan ju gå så klart, det är ju dock lite halvviktigt att det blir rakt också.
OM jag hade gjort så, då hade jag set till att det gjordes i en masin (kommer inteihåg vad maskinfan heter) och inte på fri hand.
OM jag hade gjort så, då hade jag set till att det gjordes i en masin (kommer inteihåg vad maskinfan heter) och inte på fri hand.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Hehe.. tja det kan ju gå så klart, det är ju dock lite halvviktigt att det blir rakt också.
OM jag hade gjort så, då hade jag set till att det gjordes i en masin (kommer inteihåg vad maskinfan heter) och inte på fri hand.
OM jag hade gjort så, då hade jag set till att det gjordes i en masin (kommer inteihåg vad maskinfan heter) och inte på fri hand.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Jag vet inte själv optimala men jag tog iaf bort "krönet" före ventilstyrningen(och styrningen), känns som de ger bästa flödet och den är inte nödvändig om du har bra styrningar som jag antar att du ska byta eller efterssom de inte verkar vara några in nu enligt bilden?
nån mer som har åsikt om detta?
Min topp: http://i44.tinypic.com/344oy2p.jpg
nån mer som har åsikt om detta?
Min topp: http://i44.tinypic.com/344oy2p.jpg