e30 320 dubbelturbo skolprojekt

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Ludde_
Posts: 1808
Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona

Post by Ludde_ »

Dom som cerveza rekomenderade innan, t28orna från nyare nissan 200 s14 två sånna ska nog kunna leverera 500 safe hk.


//Ludde
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Post by cerveza »

suddis wrote:mjo dom ligger nån stans där orginal, finns det nå större som typ räker till 500hk safe om bra respos spool up osv



nu tänker du inte alls på att aggregaten du troligtvis får tag i har gått 25000 mil....

sen när dom lämnar 250hk/st så pumpar dom för kung och fosterland med mkt motryck och varmluft från kompressor delen då den är utanför sitt område... kallar inte det speciellt effektivt eller nyttigt

ska man köra på 500hk så ska man satsa på dubbla t28:er eller td04-15t alternativt 16t .. då har man utrymme för en liten effektökning oxå
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Jag har 2 TD04-15T med grenrör o grejer som jag haft på en m20, ligger o skräpar mest nu.
/Per
a.k.a. Jevlar
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

blir nog lite ändrade planer, kommer nog köra med 86mm i borr ist :twisted: så om nån har nå 86mm kolvar från s50 å sälja så äre bara höra av sig till mig
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

suddis wrote:blir nog lite ändrade planer, kommer nog köra med 86mm i borr ist :twisted: så om nån har nå 86mm kolvar från s50 å sälja så äre bara höra av sig till mig


Kolla med Johan Kihl om han har sina gammla kolvar kvar. Tänk på att det är 21mm kolvbult på dom bara.. :roll:
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

skiljer kolvbulten? vad är det på vanliga m20 kolvar?
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

22mm på M20 (samt dom allra flesta bmw motorer)
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

äre inte bara brotcha upp hålet till 22mm då? :D
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Hehe.. tja det kan ju gå så klart, det är ju dock lite halvviktigt att det blir rakt också.
OM jag hade gjort så, då hade jag set till att det gjordes i en masin (kommer inteihåg vad maskinfan heter) och inte på fri hand.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Hehe.. tja det kan ju gå så klart, det är ju dock lite halvviktigt att det blir rakt också.
OM jag hade gjort så, då hade jag set till att det gjordes i en masin (kommer inteihåg vad maskinfan heter) och inte på fri hand.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

nu är toppen svetsad och planad :D snrt klar portad oxå, ska ta blocket til skolan och borra upp det blir 84.5mm blir för mycke jobb annars. kommer även börja med crossflow kylningen



blider kommer när jag fått tillbaka mobilen
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

Image


Image
svetsad topp läran på skolan gjode ett bra jobb

Image
avgas nästan klart

Image
insug

Image
avgas klart bar finputs kvar

Image
urgröpta förbränningsrum

Image
avgas

Image
avgas


nån som kan säga om portningen bra dåligt? nå tips?
User avatar
P3kka
Posts: 685
Joined: 10 Nov 2008, 20:31
Location: Mora
Contact:

Post by P3kka »

Jag vet inte själv optimala men jag tog iaf bort "krönet" före ventilstyrningen(och styrningen), känns som de ger bästa flödet och den är inte nödvändig om du har bra styrningar som jag antar att du ska byta eller efterssom de inte verkar vara några in nu enligt bilden?

nån mer som har åsikt om detta?

Min topp: http://i44.tinypic.com/344oy2p.jpg
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

jo men allt har visst inte med flödet att göra eller? nån som kan sånt hör bättre som kan förklara?
User avatar
P3kka
Posts: 685
Joined: 10 Nov 2008, 20:31
Location: Mora
Contact:

Post by P3kka »

Händer det nått här? :)
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

haha ne du det händer typ inget just nu, har fyllt upp med min andra bil, en534td -87 som ska få smaka ladd å en massa diesel :D
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

nu händer det saker igen, men skulle behövt hjälp med cross flow kylningen, hur ska man veta att flödet blir rätt? hur stora nippler behöver jag? sen det måste väl vara lita stor in i blocket som ut genom toppen?

blider kommer nästa vecka
Post Reply