peppe Snytmyten del 1 wrote:För att göra en lång historia kort:
Polaren (Farliga Fredde) köpte en Volvo Orginal Cup bil, med rally däck och hela kittet. Efter att åkt lite på isen med han så kläcktes iden.
"E30 VOC dödar isbil med turbo och mastodontluftfilter från helvete.."
Det var ju ingen seriös tanke igentligen bara lite flyktigt sådär. Sedan hittade Moker en riktig pärla åt oss.
En E30 320i '86 som stog i Piteå, något som knackade i motorn. Velade några dagar sedan snackade jag med brorsan och han var hel hjärtat på han hade dump och wg som låg och annat tjaffs.
Så jag ringde killen, han skulle ha två st som skulle kolla på bilen på Fredag / Lördag, panik vad fan ska jag / vi göra?
Jag ringde upp Worre och flp i Piteå town och sedan andvände jag en NY funktion hos bankerna som tillåter en att föra över pengar jättesnabbt över www.
Pengarna landade hos dom och köpet var ett faktum, 4000kr för en blivande isbil.
Det vi inte visste då var att bilen var utrustade med nästintill nya vinterdäck, mp3 spelare, 6,9:or, baslåda och jävligt COOLA ängelögon.
Vi sadlade firmans Sprinter med en biltrailer då vi på flp's uppmanan inte lär klara oss hem till Umeå med veckans lager knack.
Snabbt och effektivt (jävla bög plogbilar) så tog vi oss till Piteå och hem med pärlan på släp.
Men då vi granskade lite närmare så insåg vi ju att hon nästan var för fin som isbil och tanken om en besiktning kläcktes, ja jävlar ska vi försöka?
Mjo det bör vi göra. Även med lagerknack, vi kommer hävda att det är en vippa tror det är säkraste kortet??
Där är guden med 4 hjul och 4 dörrar.
Skitig men helt ärlig inte så skabbig.
Riktigt stilig under huven för att vara en 86:a
Som dom flesta vet så såldes den motor vi byggde till snytmyten2 en m20 på 2,7 liter med en hx40 projektet lades på is när båt sesongen började och den stod bara.
Några glada norsjö bor satte klorna i den.
Nu står bara snytmyten och den ska få sig en motor och lite sniik överladdning den är ju tillåme besiktad
#Orginal M20b20
#535 LLM
#T04/3 Kines Turbo
#Power link extra sprut
#535 spridare
#Kines IC
#Adapter rör
#3" Tryck rör samt avgasystem
#lC 1 Lambda
Allt är så simpelt som möjligt