E30 KiC - 1072 kg
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Det är la b.la alla kolvar i bromssystemet som bestämmer hurvida kraften ska fördelas? Inte en sån där liten stump
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Ja det är en jäävla massa det här alltså.
Undra om det var billigare att köpa in stora parti underredsmassa för det sitter ju hur mkt som helst och tjocka lager.
DeeXTeeR och r.ivars.. På tal om flygande metallspån hehe
Kaross Vs. Vicco = 1 - 0 ^^
Det börjar snart bli klart..
Framtill
Mitten
Bakre
Mitt lilla krypin
Är det här som kallas för originalrost. Likadant på båda sidor
Undra om det var billigare att köpa in stora parti underredsmassa för det sitter ju hur mkt som helst och tjocka lager.
DeeXTeeR och r.ivars.. På tal om flygande metallspån hehe
Kaross Vs. Vicco = 1 - 0 ^^
Det börjar snart bli klart..
Framtill
Mitten
Bakre
Mitt lilla krypin
Är det här som kallas för originalrost. Likadant på båda sidor
Last edited by ZAK on 18 Feb 2009, 16:57, edited 1 time in total.
Fan va fint det blir!
Blir avis. Vore så jäkla skönt att ha ett plåtrent underrede som man sen kan lacka med vanlig färg och när man ska under och meka så slipper man hålla på och stångas med äcklig gammal underredsmassa! keep up the good work!
Blir avis. Vore så jäkla skönt att ha ett plåtrent underrede som man sen kan lacka med vanlig färg och när man ska under och meka så slipper man hålla på och stångas med äcklig gammal underredsmassa! keep up the good work!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
M3JONAS wrote:Fan va fint det blir!
Ja det är bara att ta tjuren vid hornen och sätta upp den i vagga.
Sen fram med verktygen och börja skrapa =]
roosen69 wrote:känns som du inspirerar folk till en massa arbete nu
blir ju smutt som fan få den ren under....sitter
själv och funderar om de är värt...haha fan va jobb
När jag ligger i sommar och mekar som vanligt på asfalten utan tillgång till lyft. När det är så där trångt och jävligt och underredsmassa/Tektyl/sten/olja osv trillar ner i fejjan eller öronen och man blir så där riktigt jävla skitig.
Då kommer jag tänka.. Fan det var värt allt slit för att just slippa det här.
Men från början är det ju tänkt att underredsmassan osv måste bort för att hitta alla dåliga ytor som måste rostlagas. Orka göra det halvdant och få börja om igen på nytt inom 2 år.
Greeko wrote:mycke duktig du är!! svin dyrt med nya vippor.. hur mycke ska du ha för dina vipps?
ja du kan få ett fint paketpris säkerligen om du köper både kam och vipps.
ska räkna lite på det.
Kajan wrote:Jag säger bara karossbyte på sidan sju... hehe blir fint som snys, men en grej har du fel i du har ju tillgång till lyft nu, dockans sponsrar ju... Hahaha
Det blir inget karossbyte här inte!
Tog en paus..
..med att skrapa tektyl..
Tog fram vinkelslipen och började laga lite rost som omväxling.
Ett styck hål
Färdiglagat hål
Ett större hål!
Punktat lite
Klart på utsidan
Annan vinkel
I morgon blir det mer tektyl gissar jag på.
svetsen ville inte vara riktig vän med mig nämligen.
Last edited by ZAK on 18 Feb 2009, 17:00, edited 1 time in total.
blir ju riktigt fint med rent underrede och du verkar lägga lite energi på rostlagningen oxå inte bara dit med en plåt.
har tittat igenom ett par gånger och det verkar som du kommer få en riktigt rolig och fin bil när den blir färdig.
en annan sak, du har inte funderat på att bredda dina stativ nertill ser minst sagt instabilt ut. kanske bara ser så ut..
har tittat igenom ett par gånger och det verkar som du kommer få en riktigt rolig och fin bil när den blir färdig.
en annan sak, du har inte funderat på att bredda dina stativ nertill ser minst sagt instabilt ut. kanske bara ser så ut..