Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Då va det dags för en liten uppdatering igen, har fått dit sidorutorna bak samt krånglat i stolar med OMP sexpunktsbälten. blev riktigt fräscht. Tyckte det var ganska stor skillnad jämfört med orginal bälten, om man ser på sittastill biten.. ska ta med tråget och svetsa om det på jobbet nu i veckan sen åker maskin i för 253:e gången. Blir till att beställa insugsfläns och lite alu rörböjar till insuget som ska smiddas ihop senare i vinter.
Slänger upp en liten bild på hur det ser ut i dagsläget
Har bestämt mig för att lyfta i motorn, få byggt insuget och trycka dit sprutet och försöka köra lite sugis till våren. hinner nog inte få ihop pengar till en smidd botendel så fort...
Slänger upp en liten bild på hur det ser ut i dagsläget
Har bestämt mig för att lyfta i motorn, få byggt insuget och trycka dit sprutet och försöka köra lite sugis till våren. hinner nog inte få ihop pengar till en smidd botendel så fort...
-
Jävla hyresvärd!!!! Kom ner till garaget idag glad och mätt, skulle bara prova mina styrhylsor som jag precis fått. Får syn på att taket ser lite konstigt ut?? Då visar det sig att min inkompettenta hyresvärd varit ifarten och lekt elektriker. Han hade dragit en grov elkabel i taket på garaget, som hade skavt fram och tillbax över taket och huven!! vart grova fina repor över hela huven , skärmen och taket. Kul när man lackade den för 2 månader sen.
Fick iaf ringt upp han och pratat lite allvar med han så han lovade att betala kostanden för att fixa iordning lacken igen. Men va trögt att behöva göra om allt igen för att inte tala om all tid det tar....
Fick iaf ringt upp han och pratat lite allvar med han så han lovade att betala kostanden för att fixa iordning lacken igen. Men va trögt att behöva göra om allt igen för att inte tala om all tid det tar....
-
-
-
Då hade man gjort ett litet ryck igen!!! Fick bränt ihop insuget idag, blev riktigt bra faktiskt. Sen fick oljefilters hållaren en omgång av svetsen, fick dock inte till gängorna för mina slangar??? får fixa det imorn istället.
Inredningen börjar bli färdig, all el förutom Haltechet är kopplat o klart.
lurar på om man skulle byt sprut?? har kikat lite på vipec. Vill ju ha något som är enkelt att greja med och bra support för det har INTE haltech...
Lägger upp lite bilder på vad som har hänt hittils..
Här är början på insuget
Ett steg närmare...lite kapning kvar
Och så här blev det, bara lite putsning kvar
Så här ser insidan ut just nu
Fortsättning följer imorgon.....
Inredningen börjar bli färdig, all el förutom Haltechet är kopplat o klart.
lurar på om man skulle byt sprut?? har kikat lite på vipec. Vill ju ha något som är enkelt att greja med och bra support för det har INTE haltech...
Lägger upp lite bilder på vad som har hänt hittils..
Här är början på insuget
Ett steg närmare...lite kapning kvar
Och så här blev det, bara lite putsning kvar
Så här ser insidan ut just nu
Fortsättning följer imorgon.....
-
jaha dags för ännu en uppdatering, fick monterat min styrmackapär i helgen så nu är det hela 2,1 varv mellan fulla ratt utslag!! ska bli intressant o prova på vägen... se om det går att köra?? annars får man väll skruva dit en ny rattstång. Har även svetsat färdigt oljefiltershållaren, så nu återstår bara att åka o pressa lite slangar..
Lite "fina" mobilbilder
Lite "fina" mobilbilder
-
Jaha då vart det dags för ett sprut byte, har insett att haltech är till för dom som är elektronik experter...inget för mig alltså!! Tippar på att det köps ett Vipec v88 i slutet av månaden.
Med bilen går det lite halvtrögt, gjort en massa små saker. Men det märks ju inte att man gör något!! grejar i flera veckor och inget som syns direkt. Får göra ett bamse ryck snart. Tror jag ska ta o köpa mig en riktig kamera så jag kan byta ut alla dåliga kort jag har hehehe
Med bilen går det lite halvtrögt, gjort en massa små saker. Men det märks ju inte att man gör något!! grejar i flera veckor och inget som syns direkt. Får göra ett bamse ryck snart. Tror jag ska ta o köpa mig en riktig kamera så jag kan byta ut alla dåliga kort jag har hehehe
-
jag kappade den i två delar, drog ur axeln inuti. Därefter kappades lika mycket som utväxlingen byggde bort, hylsorna svetsades på. Sen var det bara att montera ihop axeln. Ytter röret träde jag bara på och märkte rätt längt för kappning. sen är det bara att montera som vanligt och göra ett litet fäste så den inte bara snurar med.
Lätt väldigt enkelt men det tog allt nån timme att få till, satt ju lager o grejer som bråka lite
Lätt väldigt enkelt men det tog allt nån timme att få till, satt ju lager o grejer som bråka lite
-
Fick bränt ihop en egen kardan i helgen, blev hela 1200mm lång!! röret blev ett 60,3 med 2,7mm gods och solid hardy skiva. har även gjort två kardan ringar som säkerhet ifall det skiter sig...Den är ju trots allt hemmagjord. Får ju pröva om den håller iaf
Lurar även på vilket sprut jag ska köpa då jag sålt av Heltechet.
Valet står mellan Autronic och Vipec V88??? någon som har några funderingar kring vilket som är bäst? tänker mest på användar vänligt och lätt att koppla in.
En liten bild på den hemmagjorda kardan
Lurar även på vilket sprut jag ska köpa då jag sålt av Heltechet.
Valet står mellan Autronic och Vipec V88??? någon som har några funderingar kring vilket som är bäst? tänker mest på användar vänligt och lätt att koppla in.
En liten bild på den hemmagjorda kardan
- Bmwandreas
- Moderator
just_mee84 wrote:Jaha då vart det dags för ett sprut byte, har insett att haltech är till för dom som är elektronik experter...inget för mig alltså!! Tippar på att det köps ett Vipec v88 i slutet av månaden.
Annars funkar V44 förjävla fint på 6 cyl.
-
- Bmwandreas
- Moderator
-
-
Ja då vart sprutet färdig kopplat!!! lite stolt faktiskt då jag är helt bakom flötet när det gäller el fick tagit lite hjälp av skyline björn så gick det bra. Man är ju gott sugen på att starta bilen nu...men saknas lite prylar för det typ ett bränsle system!!
Blir nog dåligt med skruvande den här månaden dock, fick en riktig piss lön.....
Blir nog dåligt med skruvande den här månaden dock, fick en riktig piss lön.....