e30 320 dubbelturbo skolprojekt

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

skaffat aggregat än?
/Per
a.k.a. Jevlar
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

nope vet inte vad jag ska ha för agg ska ha respons och ca 500hk behövs inte mer ;)

nån som har nå ideer på nå agg till den?
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

vad menar du med crossflow kylning?
User avatar
MHansson
Posts: 256
Joined: 13 Oct 2008, 19:27
Location: Edsbyn / Hälsingland
Contact:

Post by MHansson »

Blir kul å se med Dubbel turbo :D
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

Zwofurti wrote:vad menar du med crossflow kylning?



matar in via blockets frostpluggar sen ut via toppen.
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

nu har man kommit igång igen, håller på portar toppen för fullt ;)
User avatar
MHansson
Posts: 256
Joined: 13 Oct 2008, 19:27
Location: Edsbyn / Hälsingland
Contact:

Post by MHansson »

Kör dubbla GT 45or ? :D hehee :D
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

haha skulle vara nått:P
User avatar
P3kka
Posts: 685
Joined: 10 Nov 2008, 20:31
Location: Mora
Contact:

Post by P3kka »

suddis wrote:nu har man kommit igång igen, håller på portar toppen för fullt ;)


Jaha då bjussar vi på lite bilder va :wink:
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

kommer bilder då jag får tillbaka min mobil från lagning ;P blir massor med bilder efter jul och nyår när skolan börjar igen.
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

Image
på börjad portining insug

Image

Image
orginal insug

Image
orginal avgas

Image
på börjad portning avgas

Image
insug

Image
insug org
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Post by cerveza »

dubbla t28 agg från nissan 200 , den med den nya karossen hade ju suttit fint

eller tdo4 serien från saab / volvo hade ju varit det bästa valet , gammla t3 turbos är ju slöare än gammel farmor på övergångstället
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

cerveza wrote:dubbla t28 agg från nissan 200 , den med den nya karossen hade ju suttit fint

eller tdo4 serien från saab / volvo hade ju varit det bästa valet , gammla t3 turbos är ju slöare än gammel farmor på övergångstället



hehe okej, hade tänk nå liknade typ två agg från Saab 9000 kanske om det skulle funka?
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Post by cerveza »

suddis wrote:
cerveza wrote:dubbla t28 agg från nissan 200 , den med den nya karossen hade ju suttit fint

eller tdo4 serien från saab / volvo hade ju varit det bästa valet , gammla t3 turbos är ju slöare än gammel farmor på övergångstället



hehe okej, hade tänk nå liknade typ två agg från Saab 9000 kanske om det skulle funka?



ja dubbla t25 hade ju funkat till runt 400-450hk .. sen ska man nog inte plåga dom nått mer om dom ska hålla
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

så dom klara inte mer?
User avatar
Ludde_
Posts: 1808
Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona

Post by Ludde_ »

Klarar mer gör dom säkert, men sen är frågan hur länge? och med hur mycket mottryck?

400-450hk är nog rätt safe som cerveza säger, runt 200hk per agg blir nog skit bra tror jag! då håller det nog en stund, eller två med!

:)

saaben ligger väll på runt 200hk original?

Mvh


//Ludde
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

mjo dom ligger nån stans där orginal, finns det nå större som typ räker till 500hk safe om bra respos spool up osv
Post Reply