Roobin - Bmw E30 2,7l 393 whp lyder de nya.. SÅLD

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Frågan angående toppen är besvarad via pm, istället för att skriva massa i tråden och förstöra den. Var en miss helt enkelt av våran sida då den också givetvis är bearbetad.
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Det är så här det ligger till..

Jag har för det första inte hängt ut nån bokstavligen

skäller harjag inte gjort, jag har försökt få tag i denna person i så många timmar men vedebörande har valt att inte ta kontakt med mig igen när han ser att jag ringt osv.

Bussgodset har du tydligen skickat hörde jag? Hur kommer de sig att jag inte får veta något? Du håller mig knappast informerad liksom.

Har inte tänkt att använda denna tråd som en chatt, jag kan fått för mig saker me tanken på att de va mycket mailskrivande om toppen hej o hå

Men kom inte o påstå att jag hängt ut nån eller skäller på nån för de gör jag verkligen inte. Jag kan dock tycka att han kunnat sköta vissa andra grejer smidigare.
Last edited by Roobin on 13 Nov 2008, 17:56, edited 2 times in total.
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Kan säga så här att jag tror vi prata sqiush.....
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

r.ivars wrote:kör på!! =) Touring klubben måste utvecklas ;) för mycket "couper och skit" här på forumet :lol:
"Estate Lovers Anonymous"
:wink:
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Image

vi får väl se hur länge denna klarar sig i detta skick :lol:
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

tills den får oljetryck och trycker ut olja mellan topp och block på avgassidan som vanligt :D

Du skulle kört på matttsvart, den avger värmen effektivast. Vit är nog det mest ineffektiva du kan hitta när det gäller värmeavledning. :wink:
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
banzai
Posts: 272
Joined: 07 May 2006, 15:27
Location: Alfta - Hälsingland

Post by banzai »

Amplify wrote:tills den får oljetryck och trycker ut olja mellan topp och block på avgassidan som vanligt :D

Du skulle kört på matttsvart, den avger värmen effektivast. Vit är nog det mest ineffektiva du kan hitta när det gäller värmeavledning. :wink:
Men det är snyggt ;)
Kommer bli en grym bil robin!
mvh
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

banzai wrote:
Amplify wrote:tills den får oljetryck och trycker ut olja mellan topp och block på avgassidan som vanligt :D

Du skulle kört på matttsvart, den avger värmen effektivast. Vit är nog det mest ineffektiva du kan hitta när det gäller värmeavledning. :wink:
Men det är snyggt ;)
Kommer bli en grym bil robin!
mvh
å man ser läckage lättare än svart.. svart e nog det sämsta man kan göra ur den synpunkten..
User avatar
^Tonix^
Posts: 178
Joined: 02 Feb 2007, 16:30
Location: Finland (Vaasa)

Post by ^Tonix^ »

De ser ju coolt ut med vitt motorblock 8)
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

tackar 8) 8)

dock undrar jag inte om man ska ta o smälla på nå lager klarlack men de kommer kracka i värmen förmodligen, man har ju inte lust o ställa sig o gugga som fan så fort de kommer skit, för då lär hela färgen lossna :P
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Aha lite uppdatering då kanske.

All min tid verkar ha gått till allt annat än de som står i garaget på sistonde.

Blir mer o mer ändring på de nu.

Har rivit ner bena fram osv klippt bromsrör m.m

Skall bytas bromsrör i hela bilen, stålomspunna bromsslangar skall på.
Köpt 80/75 sänkning av brorsan, samt en extra uppsättning fjädrar ifrån HR så de ska nog kunna bli nåt av denna bil oxå.

Fick finbesök i helgen av polarn som gillade bilen väldigt mycket sa han :lol:

Image

Håller på o slipa ner motorrummet då de skall läggas på en lack vid årsskiftet e tanken.

Image

Image

Skall beställas lite grejer i kommande vecka så får vi se hur långt de räcker :D

Mvh
User avatar
BeEmVe
Posts: 136
Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö

Post by BeEmVe »

halloj robbin. kul att du bygger på kombin o inte e som alla andra :)

men vad jag hörde av holman så gick bilen fint när du köpte den, hur kommer de sig att du plockat isär allt o bygger om? annars ser de ut o gå bra för dig med projektet.

// Micha
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Hej du!

Tackar :)

Ah bilen gick fint när jag köpte den, hade problem me vissa grejer som värmen osv.

Sen va vissa grejer gjorda som jag inte kunde "leva med" såg inge bra ut, bara dit himpat.

Valde då när jag ändå hade tagit ur maskinen att se över packning osv när jag ändå skall byta kamaxeln osv.

Har tänkt o göra allt klart för o bara stoppa i smidda stakar o kolvar till nästa vinter då jag inte e helt säker om budget finns för de till sommaren 2009

Men vi får se hur de hela slutar, kanske inte ens kommer ut till i sommaren hehe men tack iaf !

Mvh
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Blev några timmar i garaget idag iaf :)

Med tanken på att toppen skall in på planing o jag ändå skall byta kamaxeln så passa jag på att ta bort kammen osv.

Är dock väldigt orolig över dem repor jag hittade på ena lagerbanan så att säga för kammen.

Kamaxeln fast de oxå lite repor på oxå, dock bara på ett ställe, detta har medfört rätt mycket metallspån osv.

För att nu inte min z45 skall bli misshandlad, finns de nå speciellt man kan göra? Tänkte mer på att använda "smärjelduk" (stavning?) för o få ner reporna i banan ??

Image

Image

Sen gällande "pinnarna" som håller i vipparmarna, är ganska repigt i ena "banan" där med, hur pass känsligt e de?
Image

Fortsatte kvällen med o riva ner bakvagn andra skärmen o lite sånt krims krams, även alla soppa samt bromsledning :)
Stålomspunna bromsslangar kommer väl om nån vecka oxå i lagom tid till när man ska fixa nya rör.

Image

Image

Image

Image

mera mek imorrn :D

Mvh
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Sök lite ang reporna i toppen, har för mig de va M20 toppar som brukade se ut sådär och det är lugnt. Tror det var i en projekttråd det diskuterades om det :)

Ser bra ut annars.

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

ok tack :)
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Så där nu har jag fått tillbaka toppen ifrån VMT...

Står inför valet om jag ska beställa HD vipporna eller ej, får väl se.

De som skall beställas snart är oljepump iaf.

Bussningskit till hela bilen är beställt , blir delrin

Skall beställa stålomspunna bromsslangar, ringa till sparco ÅF efter nyår o beställa nya stolar, Autometer mätare skall beställas ska kolla efter ett vettigt pedalställ till bilen.

Fuelcell måste införskaffas, sen ska jag höra med chefen om 2st 044.or

ah mer kommer väl säkert som alltid :D





Ajuste höll nästan på att glömma att jag var nere i Uddevalla ute på en ö o hämta nåt fiffigt nu under helgen ;)

Tyvärr så kommer jag svika en del som har tyckt att bygget innan vart väldigt tufft osv. Men jag kunde fan inte hålla mig.....


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nya z45 turbo kammen :)
Image

Ställbara kamdrevet :D
Image

Kommer fler bilder nu när semestern kliver in om några dagar :D

Mvh !
Post Reply