Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Fear This
Posts: 1577 Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm
Post
by Fear This » 16 Apr 2006, 08:55
ok, det är inte så att du har e30´ns "lilla" diff? har för mej den sitter på 318-320? jag hade mitt original diffhus från min gamla 325 -89a och då var det bara att slakta innehållet från m3 e36 klumpen jag hade liggande, var inga problem lixom..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
silverryggen
Posts: 1184 Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken
Post
by silverryggen » 18 Apr 2006, 20:26
Fear This wrote: ok, det är inte så att du har e30´ns "lilla" diff? har för mej den sitter på 318-320? jag hade mitt original diffhus från min gamla 325 -89a och då var det bara att slakta innehållet från m3 e36 klumpen jag hade liggande, var inga problem lixom..
stämmer säkert jag har 318,320,323,325 hus men de är lite äldre
kom det ett lite större hus typ 1989 så förklarar det ju saken.
Fear This
Posts: 1577 Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm
Post
by Fear This » 19 Apr 2006, 17:42
gjorde en liten sökning på autopower och citerar bäckis i en tråd:
316-320 har lilla på alla årsmodeller.
323 har lilla 83 och 84.
323 85-86 och 325 har alla stora diffen.
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 20 Apr 2006, 17:05
hur är det med 535 e28 diffen då?
går den att få på en e30?
528 diffen vet jag att det passar om man bter locket och nåt mer.
eller går innehållet att flytta över?
rätt mig gärna om jag har fel ang 528 klumpen!
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 20 Apr 2006, 17:10
Zwofurti wrote: hur är det med 535 e28 diffen då?
går den att få på en e30?
528 diffen vet jag att det passar om man bter locket och nåt mer.
eller går innehållet att flytta över?
rätt mig gärna om jag har fel ang 528 klumpen!
Det är 528 från de tidigare modellerna har jag för mig. De senare har samma som 535, vilken har ett större hus så den passar inte utan modifikation. Men den går helt klart få på en e30. Det är flera som har bilder på det i sina projekttrådar, kolla där!
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 23 Apr 2006, 18:51
Radera
Last edited by
Overcharged on 22 Oct 2006, 22:12, edited 1 time in total.
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 23 Apr 2006, 18:54
Radera
Last edited by
Overcharged on 22 Oct 2006, 22:12, edited 1 time in total.
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 25 Apr 2006, 15:26
Här finns en till bild om lådor!
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 29 Apr 2006, 10:04
En till;
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 03 May 2006, 17:53
Finns det någon låda som passar någolunda på e30 m20 som har lägre utväxling änn 260 lådan?
Vill helst ha varvstoppet ÖVER 200km/h
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Butchermardin
Posts: 269 Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:
Post
by Butchermardin » 03 May 2006, 19:53
Amplify wrote: Finns det någon låda som passar någolunda på e30 m20 som har lägre utväxling änn 260 lådan?
Vill helst ha varvstoppet ÖVER 200km/h
Nix, skulle tro att 260 lådan med 0.81 på femman är lägst! Blir till att byta utväxling i bakaxeln isåfall!
Mvh Martin Söderlind
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 04 May 2006, 18:20
Voi vittu! måste väll la finnas någe annat som passar någelunda som har lägre ?
Har inge lust att bygga om bakvagnen när min lamelldiff sitter så bra där
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 07 May 2006, 21:27
Vad heter e30 m3 lådorna? dogleglådan respektive den vanliga.
Är det 265 eller ?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Butchermardin
Posts: 269 Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:
Post
by Butchermardin » 07 May 2006, 21:45
Amplify wrote: Vad heter e30 m3 lådorna? dogleglådan respektive den vanliga.
Är det 265 eller ?
Den heter 265!
Mvh Martin Söderlind
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 07 May 2006, 21:53
Håller bättre änn 260 ?
Verkar ju kanske vara det enda vettiga alternativet :/
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 08 May 2006, 08:35
Fast den passar väl inte på M20. Annat bultmönster på spränkåpan. Fast det går väl å göra en adapter.