Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 16 Apr 2006, 18:01
m50 b25 motor.. o frågan är .. ventilation som sitter i ventilkåpan ska man väl plocka bort när mn har turbo konverterat?
nåt mer man ska plocla bort?
o vad ska ja sätta dit istället för slangarna som ja tar bort??????
Insanity
Posts: 699 Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:
Post
by Insanity » 16 Apr 2006, 19:01
Den ska du inte plocka bort.. Dock så ska du inte leda tillbaka den till insuget!
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 17 Apr 2006, 19:00
ska ja bra hänga den löst? har för mej att den vill ha vacum där på tomgång annars dör den väl? eller ?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 17 Apr 2006, 20:17
Sätt den innan turbon då
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Kero
Posts: 306 Joined: 20 Nov 2005, 23:53
Location: Stockholm
Post
by Kero » 17 Apr 2006, 20:50
Innan turbon så får man oljan tillbaka in i motorn, det brukar man vilja undvika.
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 17 Apr 2006, 23:20
Kero wrote: Innan turbon så får man oljan tillbaka in i motorn, det brukar man vilja undvika.
ryktas att kero kör runt med olja i intercoolern
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
St3v3
Posts: 1094 Joined: 20 Nov 2005, 14:39
Post
by St3v3 » 18 Apr 2006, 11:27
Hur brukar ni ta ut vevhusventilation på M50, är väl bara ett uttag i ventilkåpan och inget mer?
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 18 Apr 2006, 16:52
??????? oj oj min hjärna kommer snart att explodera
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 18 Apr 2006, 19:37
kanske nån som har bild som kan visa hur dom har gjort??
Henka.
Posts: 456 Joined: 24 Nov 2005, 20:25
Location: Vasa, Finland
Post
by Henka. » 18 Apr 2006, 19:41
Vevhusventilationen från ventilkåpan kan du dra till en burk eller rakt ut i luften/ner på marken. Kolla i PPF:s webshop om du vill köpa en enkom för vevhusventilation.
Henrik Back
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 18 Apr 2006, 19:48
ok.. har för mej att motorn dör när man tar bort vacumet där? e ja ute o cykjlar nu?
smaid
Posts: 209 Joined: 11 Jan 2006, 14:58
Location: FInland, Vasa
Post
by smaid » 18 Apr 2006, 19:56
david__ wrote: ok.. har för mej att motorn dör när man tar bort vacumet där? e ja ute o cykjlar nu?
Lite cyklar du iaf.
Den dör inte..
Dra den till en burk..
Gör som henka. skriver.
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 18 Apr 2006, 20:00
ok.. ska ta o hoppa av den där cyklen o göra som ni säger.. nån som vet art nr hos wurth på lång 12 kants hylsa så ja kan efter dra toppen utan att ta bort kammarna?? (har arp bultar)
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 18 Apr 2006, 20:01
eller nån annan som säljer hylsa som kommer åt?
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 18 Apr 2006, 23:34
förresten glöm inte att plugga inloppet på insugsröret för annars lär motorn ha dålig tomgång
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 19 Apr 2006, 11:41
ska inte glömma