Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 26 Nov 2008, 07:41
Grattis till en lyckad bromsning!
Man ser ju verkligen vad vassare kamma gör här, kurvan ser inte alls ut som på en S50 med standard kammar. Till det här ändamålet är det helt rätt!
Vad är det som händer precis innan 5500RPM där det blir en knick uppåt på alla kurvor?
Det vore kul om Ärtan fick leka med en sån här motor eller 3,2:a med aktiverad vanos och elakare kammar två dagar i bänken... Kan tänka mig en GRYM kurva över hela registret!! *Dreglar*
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 26 Nov 2008, 09:27
banzai wrote: Galen bil, ganska bra med över 1/1 i vikt/effekt förhållande
Skulle vara kul om ni bräckte limmets s50
Det gör man hur lätt som helst med den här maskinen och en större lunga. Vi får se om Keld vill testa i höst om den är hel.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 26 Nov 2008, 09:34
Bonje wrote: Grattis till en lyckad bromsning!
Man ser ju verkligen vad vassare kamma gör här, kurvan ser inte alls ut som på en S50 med standard kammar. Till det här ändamålet är det helt rätt!
Vad är det som händer precis innan 5500RPM där det blir en knick uppåt på alla kurvor?
Det vore kul om Ärtan fick leka med en sån här motor eller 3,2:a med aktiverad vanos och elakare kammar två dagar i bänken... Kan tänka mig en GRYM kurva över hela registret!! *Dreglar*
Det är bänken som inte kunde hålla emot när laddet kom, det har med hur mycket servoventilen är öppen. Skulle vara kul att testa den mildare modell av kammar som har 288/288 med 11.9mm lyft också.
banzai
Posts: 272 Joined: 07 May 2006, 15:27
Location: Alfta - Hälsingland
Post
by banzai » 26 Nov 2008, 13:18
Bäckis wrote: banzai wrote: Galen bil, ganska bra med över 1/1 i vikt/effekt förhållande
Skulle vara kul om ni bräckte limmets s50
Det gör man hur lätt som helst med den här maskinen och en större lunga. Vi får se om Keld vill testa i höst om den är hel.
Inte dåligt, hoppas på att han vill det till hösten då!
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
danneeee
Posts: 407 Joined: 05 Feb 2007, 11:38
Location: Sandviken
Post
by danneeee » 27 Nov 2008, 21:28
fan va fränt
skulle vilja höra den på fulla varv
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 30 Nov 2008, 19:57
Film från bromsningen!
http://www.youtube.com/watch?v=EJ52gyTCQlw
Det låter som den skulle vilja varva bra mkt mer när vi träffar varvstoppet
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
pelko
Posts: 4895 Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:
Post
by pelko » 30 Nov 2008, 19:59
Haha ja, låter som den varvar 5000rpm ungefär
Gött ryt iallfall.
Mvh Mathias
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 26 May 2009, 23:00
Keld kommer till Kjula med ny turbin och låda samt nyvägd bill. 974kg race raedy
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 26 May 2009, 23:02
Bäckis wrote: Keld kommer till Kjula med ny turbin och låda samt nyvägd bill. 974kg race raedy
Coolt!
Vem vågar köra?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 26 May 2009, 23:02
M3JONAS wrote: Bäckis wrote: Keld kommer till Kjula med ny turbin och låda samt nyvägd bill. 974kg race raedy
Coolt!
Vem vågar köra?
Jag, och han själv hoppas jag.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
bmwpatrik
Posts: 1227 Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan
Post
by bmwpatrik » 26 May 2009, 23:33
Så jävla go dragbil de här, lär man ju nästan åka ner å kolla på live.
Hinner du få ihop din till kjula i helgen Bäckis?
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 27 May 2009, 08:25
Nej.
Keld säger att jag ska få åka E21 i helgen.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Forza
Posts: 89 Joined: 24 Jul 2008, 00:37
Location: Skellefteå
Post
by Forza » 27 May 2009, 08:52
Vars blir de race i helgen?
Frågan ä int om he rasa, frågan ä bah när,och hur spektakulärt
BMW 330 -02 M-Sport-Clubsport
stecka
Posts: 549 Joined: 14 Apr 2006, 23:58
Location: Östersund
Post
by stecka » 27 May 2009, 09:15
Kjula
bmwpatrik
Posts: 1227 Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan
Post
by bmwpatrik » 31 May 2009, 10:06
Hur har de gått?
Har de strulat eller har ni radat upp fina tider hela dagarna?
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!