Tjenare..
Skulle behöva lite hjälp av folk med lite mer erfarenhet!
Har faktiskt inte så bra koll på turbomotorer, men det känns som att det är lika att jag bygger en snikmotor innan jag plöjer ner surt förvärvade slantar på en rejäl motor.
Nu har jag en 320 som jag faktiskt inte vet om det är en 320 eller 323 motor i, som jag ska göra ett (snik)turbobygge i.
#Vad rekomenderar ni att man gör om man vill ladda 0.5bar på en 320 motor?(original komp)
#Vad för spridare?(535?)
#Vad för turbo? tex15g eller 16t från volvos borde väl funka fint?
#Vad göra med LMM? antar att tex 535:ans inte går att använda då det är motronic, eller brukar man byta ut elektroniken på nåt vänster?
#Vad för intercooler? funkar det fint med tex en volvo 740 intercooler?
finns det nån intercooler som är rätt så liten men ändå kyler rätt bra?
#Adapterrör från originalgrenrör till turbo, brukar man vända grenrören eller bygga på vanliga viset? Eller kan PPF sälja en sån åt mig?(om ni gör såna längre)
#bränsletrycksregulator, kan man göra nån snikgrej där eller ska jag köpa en progressiv på en gång?
#Original soppapump, räcker den till att ladda 0,5 ungefär?
#Tändningen, ska man göra nåt åt fördelaren, stumma den? (sitter i blocket)
Nu kanske det vart lite mkt frågor
Hoppas nån vänlig själ vill fylla i lite=)
MVH
//Emil
Turbobygge med l-jetronic (Behöver råd)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Zwofurti wrote:men med tex 535 spridare bör det väl funka? är det inte det dem flesta använder?
för dem passar väl?
Ja dom passar.
Jag har ett par billigt om du vill köpa 350kr så är dom dina
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2522
edit: är förresten inte 100% på att det passar nu när jag kom på att du hade L-jetronic
Bmw 325iM-tech