Olof.B wrote:Vad pysslar ni med egentligen?
Jag har blivit stannad en gång med hojen under de snart 4 åren jag haft körkort. Men han ville nog egentligen bara kolla på hojen och snacka lite. Var hur trevlig som helst och inte en krona i böter trots att man körde utan nummerplåt, blinkers, lyse och det satt slicks på.
Har fått någon enstaka parkeringsbot men ignet mer än så. Hur lyckas man få 10 papp i böter samma år?
Har otroligt mycket att göra med vilka tider på dygnet man är ute och åker.
Kolla Fugitive, 7gånger på 1½ vecka. Inte helt ovanligt när man har nytt körkort och åker runt både kväll och natt, speciellt i en gammal 80tals BMW. Dom vänder direkt när man möter dom kan jag lova.
Sedan ifall man har en nyarebil så kan man nästan köra hur fan man vill utan att dom ens bryr sig verkar det som. Jag har inte blivit stannad för ''rutinkontroll'' på minst 2 år nu.
Jag har kört mycket bil under nätter och kvällar. Liksom de flesta andra på det här forumet så åker jag också gammal bmw. Körde 240 efter att jag tog lappen så man har alltid sladdat runt i gamla ök.
Kanske bara har haft tur.
Olof.B wrote:Vad pysslar ni med egentligen?
Jag har blivit stannad en gång med hojen under de snart 4 åren jag haft körkort. Men han ville nog egentligen bara kolla på hojen och snacka lite. Var hur trevlig som helst och inte en krona i böter trots att man körde utan nummerplåt, blinkers, lyse och det satt slicks på.
Har fått någon enstaka parkeringsbot men ignet mer än så. Hur lyckas man få 10 papp i böter samma år?
Har otroligt mycket att göra med vilka tider på dygnet man är ute och åker.
Kolla Fugitive, 7gånger på 1½ vecka. Inte helt ovanligt när man har nytt körkort och åker runt både kväll och natt, speciellt i en gammal 80tals BMW. Dom vänder direkt när man möter dom kan jag lova.
Sedan ifall man har en nyarebil så kan man nästan köra hur fan man vill utan att dom ens bryr sig verkar det som. Jag har inte blivit stannad för ''rutinkontroll'' på minst 2 år nu.
Jag har kört mycket bil under nätter och kvällar. Liksom de flesta andra på det här forumet så åker jag också gammal bmw. Körde 240 efter att jag tog lappen så man har alltid sladdat runt i gamla ök.
Kanske bara har haft tur.
samma här när man var arton år fyllda ute å gled på byn med 242an bilen fylld med fjortisar å baslådan pumpande på full volym. jag blev nog stannad 7ggr innom loppet av 30 timmar (fredag-lördagkväll)
har varit av med lappen åkt på grov olovlig å en fort körning 160 på 90 väg (med min första E30) som jag tjötade ner till 120 så jag fick behålla kortet den gången iaf och massa småskit obesiktigat P-bot osv.. mensom sagt när man åker nyare mer städad bil inte blivit stannad en enda gång med men var å varannan gång man e ute med bmwn blir man stannad
Bara en sak jag inte fattar varför kör ni inte ifrån snuten ni som snackar om att ni har blivit stannade med rejsbilarna osv det är inte som i usa att polis bilarna går nått jag menar hur skrämmande e en v70 D5 på en kurvig väg
1500kr för att jag inte hade regg skylt fram ...
men jag menar ju att den skymmer ju fan ic,n
sen att väven va ute på bakdäcken eller att jag hade ett stort hål i huven så turbon skulle få vent
och att 1/3 av framrutan är en svart bård .. det märkte dom inte
3000,- - bredsladdning i gatan + 3mnd utan körkort
10000,- rattfyllan i schweits, blåste 2.2
8000,- 78 i 50 son + 3nya mnd utan körkort
4200,- 80 i 60 son
Zipen wrote:Har inte fått några böter än, otroligt nog, inte ens blivt stoppad
Då är jag ändå 18 o gasglad.
Hoppas lyckan håller i sig
lugn de kommer
problemet är att när de väl kommer så kommer de som en riktigt käftsmäll
Så jävla sant!
Kanske inte riktigt hör till samma sammanhang,
Men har under mina 4 år med körkort kört som en tattare med hjärnskada och bara fått 2800 kr i böter...
Tills i år, har nu betalat ca 15000 de här året! dock för 2 st "bar fajter".