E30 Touring M50 Turbo från Malmbäck
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
-
-
Ok lite uppdate me bilder då!
Tyvärr mobilbilder på det mesta
Har även köpt en soppa pump
Börjat riva lite i bilen somk sagt! fick lite hjälp med damsugning av en tjej från byn
Smidd Wisecokolv med Eagle H-profilstake
Hade även en fråga om oljepumpen, jag skruvade isär den och tittade inte så jättenoga hur det skulle sitta och såg dan efter att det sitter en "fyrkant" på varje del, undrar om de har nånting med o göra hur man ska montera ihop den?
Tyvärr mobilbilder på det mesta
Har även köpt en soppa pump
Börjat riva lite i bilen somk sagt! fick lite hjälp med damsugning av en tjej från byn
Smidd Wisecokolv med Eagle H-profilstake
Hade även en fråga om oljepumpen, jag skruvade isär den och tittade inte så jättenoga hur det skulle sitta och såg dan efter att det sitter en "fyrkant" på varje del, undrar om de har nånting med o göra hur man ska montera ihop den?
Alexander Klaesson
- Bmwandreas
- Moderator
- Tjottirotti
-
Var hos Hedströms Motor o lämnade in blocket, pyramidringar, kolvar, stakar, vev, svänghjul, svängdämpare och lamell + div bultar.
Han ska borra blocket, hena det o fräsa i pyramidringarna.
Vikta och sjustera in kolvar o stakar.
Ballansera vevpartiet.
Hoppas att få tillbaka det nån gång i Januari
Han va riktigt rolig att prata me! Första han sa när jag öppnade bagage luckan va att de ser ut som att jag har bråttom dit jag ska
Nähä nu e de bäst o få nått gjort....ska till garaget o riva bakvagnen tänkte ja..
Han ska borra blocket, hena det o fräsa i pyramidringarna.
Vikta och sjustera in kolvar o stakar.
Ballansera vevpartiet.
Hoppas att få tillbaka det nån gång i Januari
Han va riktigt rolig att prata me! Första han sa när jag öppnade bagage luckan va att de ser ut som att jag har bråttom dit jag ska
Nähä nu e de bäst o få nått gjort....ska till garaget o riva bakvagnen tänkte ja..
Alexander Klaesson
-
Mja ida har de inte hänt så mkt men jag har blästrat o lackat lite alukåpor till motorn iaf.
Försökte få bort bakvagnen med....fick loss alla bultar men silentblock bussningarna vill inte lossna från bultarna....ska försöka värma loss dom tänkte ja, eller e de nån annan som har ett tips?
Undrar fortfarande om de e nån som har en ide om oljepumpen?
Försökte få bort bakvagnen med....fick loss alla bultar men silentblock bussningarna vill inte lossna från bultarna....ska försöka värma loss dom tänkte ja, eller e de nån annan som har ett tips?
Undrar fortfarande om de e nån som har en ide om oljepumpen?
Alexander Klaesson
Gänga hylsan till silentbussningarna med en M16 gängtapp, sedan drar du i en bult där samt klappar på från insidan av bilen med byns största slägga
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
-
Ok ska prova lite så får vi se om de lossnar.
Last edited by 325M50Turbo on 20 Nov 2008, 22:53, edited 1 time in total.
Alexander Klaesson
Om bulten är kvar. Slå den uppåt med en slägga. Slå alltså från bultens nedre sida, där muttern ska vara. Bulten sitter med splines där uppe i bilen.
När du har slått ut den så har du en hylsa i bussningen, i den hylsan ska man göra gängor
Mvh Mathias
När du har slått ut den så har du en hylsa i bussningen, i den hylsan ska man göra gängor
Mvh Mathias
-
Nono, sitter med splines
Den flyger upp om du bankar på den.
Mvh Mathias
Den flyger upp om du bankar på den.
Mvh Mathias
-
Har tvättat toppen och fick se att den var full med sprickor.
Nu letar jag efter en ny topp eller bara en stomme, ingen som kan ha en liggandes?
Har för övrigt fått hem lite mer grejjer från ppf bla. y-kors till bränsle och camberkit till bakvagnen.
Köpte även hem intercooler, lite mätare och en 25 raders oljekyl.
Nu letar jag efter en ny topp eller bara en stomme, ingen som kan ha en liggandes?
Har för övrigt fått hem lite mer grejjer från ppf bla. y-kors till bränsle och camberkit till bakvagnen.
Köpte även hem intercooler, lite mätare och en 25 raders oljekyl.
Alexander Klaesson