FugitivE wrote:Andreas? jobbar på Audi i Hammarby?birro wrote:Holman vem är det?FugitivE wrote: Har hört lite om erat projekt
Holman har jag hört kollar till lite vad ni gör och så
Han var och snackade lite skit med mig nu under kvällen i garaget ^^Nån som varit förbi vårat garage eller? Har ingen koll det är massa folk dygnet runt i princip
Jaha okej då vet jag vem det är. Visste dock inte vad han hette i efternamn.
Mvh Kevin
FugitivE - E30 "340IM"
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Arbetet fortsätter med underredet. Hunnit svetsa ganska mycket nu. Skulle vara skönt om man kunde spola fram tiden lite, så att underredet redan var klart 
Lite godis som är påväg hem:
Fuelcell (får tacka bullen för det).
Bultad bur från PPF, dock så ligger den i ordern till nästa månadsleverans till dom.
17" Äkta Hartge splitt fälgar, 5x120.
Samt m3e30fjäderben som ska hämtas i slutet utav veckan.
Det blir nog bra
Mvh

Bultad bur från PPF, dock så ligger den i ordern till nästa månadsleverans till dom.
Det blir nog bra

Mvh
- Strandholm
- Christer K
Inte från Slipgatan hoppas jag..FugitivE wrote:Arbetet fortsätter med underredet. Hunnit svetsa ganska mycket nu. Skulle vara skönt om man kunde spola fram tiden lite, så att underredet redan var klart
Det blir nog bra
Mvh
Ingen aning vilka du menar nu, men annonsen låg på autopower för 3.500:-Christer K wrote:Inte från Slipgatan hoppas jag..FugitivE wrote:Arbetet fortsätter med underredet. Hunnit svetsa ganska mycket nu. Skulle vara skönt om man kunde spola fram tiden lite, så att underredet redan var klart
Det blir nog bra
Mvh
Har dom i bilen nu iallafall, ser helt okej ut faktiskt.
Sitter Konidämparei benen, fick även med H&R fjädrar både fram och bak.
Vilket kan säljas till någon om det är någon som vill ha

Mvh Kevin
Jaha, inte vart det något hämtande av paket på bussgods idag inte!, men vet iallafall att min fuelcell ligger där och väntar. Tänkte hämta den samtidigt som fälgarna. Så får hoppas att dom dyker upp på förmiddagen imorgon, isåfall hämtar jag ut fuelcellen och fälgarna imorgon
Lite uppdatering får det nog ta och bli. Har inte gjort det på ett tag.
Mycket kvar undertill att göra, men har kommit lång bit på vägen. Tar ett tag och svetsa alla orginalskarvar, och inte är det lite
En bild på lite svets:

När man slipar plåtrent på underredet så hittar man massa saker:

urgh.. funderar även på att kapa bort placeringen där fjädern brukar sitta. Ska ju köra med coilovers, så behövs inte längre.
Baljan iprincip helt borta:

Två bilder på fälgarna som fortfarande ligger och väntar på att någon ska köpa dom:

..
Hm ja. Lite kvar att göra:

Bilen nere normalt igen:

Börjat göra plåtrent här inne med:

..
Även en bild på mina m3e30fjäderben som jag köpte i fredags:

Fick med konidämpare, samt H&R fjädrar fram och bak. Men ska säljas då jag ska köra med coilovers som sagt.
Som sagt mycket kvar att göra. Motorrummet ska bli plåtrent, även inuti bilen samt i skuffen. Ska göra om från grund och botten.

Testade lite i motorrummet:

I skuffen:

Tog mig även tid att demontera dörrarna:

Någon som vill köpa dom? är lite ytrost längst ner på förardörren, har inte kollat till passagerardörren så mycket.
Lättare att hålla på med karossen när dom är borta!

..
Får hoppas att fälgarna kommer in på bussgods imorgon, skulle vara riktigt skönt att ha fuelcellen och fälgarna hemma. Dyker upp bilder imorgon isåfall
Mvh Kevin

Lite uppdatering får det nog ta och bli. Har inte gjort det på ett tag.
Mycket kvar undertill att göra, men har kommit lång bit på vägen. Tar ett tag och svetsa alla orginalskarvar, och inte är det lite

En bild på lite svets:

När man slipar plåtrent på underredet så hittar man massa saker:

urgh.. funderar även på att kapa bort placeringen där fjädern brukar sitta. Ska ju köra med coilovers, så behövs inte längre.
Baljan iprincip helt borta:

Två bilder på fälgarna som fortfarande ligger och väntar på att någon ska köpa dom:

..
Hm ja. Lite kvar att göra:

Bilen nere normalt igen:

Börjat göra plåtrent här inne med:

..
Även en bild på mina m3e30fjäderben som jag köpte i fredags:

Fick med konidämpare, samt H&R fjädrar fram och bak. Men ska säljas då jag ska köra med coilovers som sagt.
Som sagt mycket kvar att göra. Motorrummet ska bli plåtrent, även inuti bilen samt i skuffen. Ska göra om från grund och botten.

Testade lite i motorrummet:

I skuffen:

Tog mig även tid att demontera dörrarna:

Någon som vill köpa dom? är lite ytrost längst ner på förardörren, har inte kollat till passagerardörren så mycket.
Lättare att hålla på med karossen när dom är borta!

..
Får hoppas att fälgarna kommer in på bussgods imorgon, skulle vara riktigt skönt att ha fuelcellen och fälgarna hemma. Dyker upp bilder imorgon isåfall

Mvh Kevin
Vad ska du köra med för stötdämpare då? Är inte Koni-dämparna något att ha?
Coilovers bak, ska du bygga egna eller hur gör du?
Kika i en tråd på Rejsa som jag skapade ang den frågan.
Mvh Mathias
Edit: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=51441
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
hm, ja vet faktiskt inte ännu om konidämparna är något att ha.. möjligtvis, men måste man inte byta stötdämpare när man bygger om till coilovers?pelko wrote:Vad ska du köra med för stötdämpare då? Är inte Koni-dämparna något att ha?
Mvh Mathias
Köper nog färdiga coilovers bak.
Ska kolla upp tråden!
Mvh Kevin
Edit: tydligen inte

Undrar dock hur D2s coilovers är jämnt emot tex millways grejer, och ppf's?
http://www.collexstyling.se/Shop/Applic ... MenuId=614
Mvh Kevin
- Strandholm
Smaken är väll som baken och vilka krav man har på sakerna och support osv.
Förövrigt så lagerför väll PPF inga främre coilovers i dagsläget?
Vad är det där collexstyling för företag egentligen då? Som jag förstått det så är det en helt annan firma som är generalagent och säljer D2 i Sverige?
(Tänker dock inte skylta med deras företagsnamn)
Jag beställde mina banåka godisar ifrån millway idag. :p
Vad är det där collexstyling för företag egentligen då? Som jag förstått det så är det en helt annan firma som är generalagent och säljer D2 i Sverige?

jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Dom säljs på fler ställen om det vore fel på företagetAmplify wrote:Smaken är väll som baken och vilka krav man har på sakerna och support osv.
Vad är det där collexstyling för företag egentligen då? Som jag förstått det så är det en helt annan firma som är generalagent och säljer D2 i Sverige?(Tänker dock inte skylta med deras företagsnamn)

Edit: Vad beställde du för nåt gott då?

D2 mot Millways, enligt vad jag HÖRT och TROR så ska man inte jämföra dessa.
Har dock själv ingen egen erfarenhet men hade hellre byggt något eget än att köpt något färdigt, vilket du kanske insett
Ser bra ut annars Kevin!
Mvh Mathias
Har dock själv ingen egen erfarenhet men hade hellre byggt något eget än att köpt något färdigt, vilket du kanske insett

Ser bra ut annars Kevin!
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Har alltid lutat mot Millway's saker mer än dom där D2 sakerna. Men tänkte bara höra med folket om någon har testat dompelko wrote:D2 mot Millways, enligt vad jag HÖRT och TROR så ska man inte jämföra detta.
Ser bra ut annars Kevin!
Mvh Mathias

Tack så mycket Pelkis

Mvh