Cruelty`s 2.8l turbo (den bittra saningen!)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: ...
grenade wrote:just nu står det lite still men jag väntar på en fullbur och när den kommer bränner jag ner till ppf och hämtar massa godbitar som t.ex accufab spjäll m.m och då blir det att bo på emils firma praktiskt taget och tokskruva hur går det själv? blir du klar med den eländiga rosten?
Ja just de du väntade ju på en massa saker. Ska ut och fortsätta med rosten nu jag
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
...
sitter o funderar lite på vad jag ska lacka fullburen i för när den kommer e det någon som har något förslag?
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Re: ...
grenade wrote:sitter o funderar lite på vad jag ska lacka fullburen i för när den kommer e det någon som har något förslag?
Är den inte lackad när den kommer, om det nu är en sån där skruvbur?
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
..
har valt utan färg. har funderat på chrome pulverlack men det kanske blir för mycket?
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
....
i brist på annat och väntan på saker så testade jag o putsa lite på toppen, syns dock dåligt på bilden men nu utstrålar den iallafall kärlek:) tillverkade oxå en filter hållare idag oxå
ska dock blästras och putsas upp ordenligt
ska dock blästras och putsas upp ordenligt
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
- bmw_fredde
...
hahahahahah måste ju vara funktionellt samtidigt som det ska glänsen
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
...
Efter en rolig resa fram och tillbaks till grabbarna på PPF, fick jag med mig dom efterlängtade delar jag har väntat på nu så länge,men den som väntar på något gott väntar länge;) så nu gäller det och ligga i under jul ledigheten!!
slänger upp några bilder på mumsbitarna
efter att sambon kliat sig i huvudet hela vägen hem och undrat hur man ska sätta ihop buren var jag tvungen och sätta ihop den hemma
Avo coilovers och Fuelrail
ventilfjädrar, accufab spjäll, festo kopplingar
Kollektor, samt böj och rakt rör till plenumet
mycke saker nu som måste få plats under ledigheten
återkommer med mer bilder under ledigheten!!
slänger upp några bilder på mumsbitarna
efter att sambon kliat sig i huvudet hela vägen hem och undrat hur man ska sätta ihop buren var jag tvungen och sätta ihop den hemma
Avo coilovers och Fuelrail
ventilfjädrar, accufab spjäll, festo kopplingar
Kollektor, samt böj och rakt rör till plenumet
mycke saker nu som måste få plats under ledigheten
återkommer med mer bilder under ledigheten!!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Kommer bli en riktigt fin bil!
Börja snida lite på grenröret nu...
Ska bygga ett nytt till min är det tänkt och behöver lite motivation och ideér...
Vad har du tänkt, under eller överliggande turbo?
Har underliggande kinarör nu och hade först tänkt att bygga ett underliggande som ppf säljer... Men nu börjar jag fundera på ett överliggande istället, ev räta upp motorn lite så man får mer plats...
Vet inte vad som är bäst/enklast...
Börja snida lite på grenröret nu...
Ska bygga ett nytt till min är det tänkt och behöver lite motivation och ideér...
Vad har du tänkt, under eller överliggande turbo?
Har underliggande kinarör nu och hade först tänkt att bygga ett underliggande som ppf säljer... Men nu börjar jag fundera på ett överliggande istället, ev räta upp motorn lite så man får mer plats...
Vet inte vad som är bäst/enklast...
Andreas Holm
V70 D5 AWD
Summit X 154"
Hemmabyggd Bandvagn
V70 D5 AWD
Summit X 154"
Hemmabyggd Bandvagn
...
tackar holm!
ska bygga toppmonterat grenrör ska försöka börja med det under jul ledigheten nu, först ska buren monteras samt bygga om plenumet och montera ihop toppen och därefter sätta ihop motorn så nu lär jag verkligen ligga i!
ska bygga toppmonterat grenrör ska försöka börja med det under jul ledigheten nu, först ska buren monteras samt bygga om plenumet och montera ihop toppen och därefter sätta ihop motorn så nu lär jag verkligen ligga i!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
...
lite bilder efter kvällens arbete, ska borra alla hål imorgon bitti och bulta dit buren, sen ska avo coiloversena monteras slänger upp lite bilder efter kvällens göra
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
...
ahahahha var ganska skönt o få hem då resterande delar så jag jag kan sätt ihop motorn! har lillebror här på besök nu! så det blir inte så gjort denna vecka men han har lovat o fixa slicks till mig när han kommer hem igen:)
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
...
ja nu var buren urplockad igen för lack har hunnit med och grundat och lagt på färg på den nu! ska klarlacka den i kväll! testa även dom nya avo coiloversena men dom blev lite för korta men efter ett prat med bäckis fick jag klartecken på hur jag ska göra så det ska jag fixa på måndag! ska även hinna med och koppla relä till pumpen idag hade jag tänkt och få in buren imorgon!
grundat:)
färg:)
ingen klarlack än!
avo coilovers
bild på hur den ser ut nu! kan dock inte höja den mer bara sänka!
återkommer med mer bilder ikväll eller imorgon!
grundat:)
färg:)
ingen klarlack än!
avo coilovers
bild på hur den ser ut nu! kan dock inte höja den mer bara sänka!
återkommer med mer bilder ikväll eller imorgon!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244