Andra kompressorn detta händer med, båda är köpta på Bauhaus. Börjar fundera på om det är något skitgrejer dom säljer
Denna nya är använd 2gånger.
Felet har varit snarlikt på båda två, den bara stannar och står och brummar sedan, ungefår som kolven har nypt och inte vill gå runt.
Olja finns men jag funderar på om de inte tål att stå i en ouppvärmd lada typ ´5grader..`
Har även tömt ventilen i botten på kondensvatten ibland, det var inga mängder direkt heller.
Min står också å brummar ibland när jag slår på den, stänger då av och slår på igen så brukar den hoppa igång. Brukar mest hända när det är kallt i garaget, min är dock inköpt på volvo och inte bauhaus.
Thörn wrote:Andra kompressorn detta händer med, båda är köpta på Bauhaus. Börjar fundera på om det är något skitgrejer dom säljer
Denna nya är använd 2gånger.
Felet har varit snarlikt på båda två, den bara stannar och står och brummar sedan, ungefår som kolven har nypt och inte vill gå runt.
Olja finns men jag funderar på om de inte tål att stå i en ouppvärmd lada typ ´5grader..`
Har även tömt ventilen i botten på kondensvatten ibland, det var inga mängder direkt heller.
Någon som varit med om liknande vad kan det va?
Kan vara så på billiga kompressorer... testa att ha så korta och grova stömkablar som möjligt till kompressorn, billiga kompresorer är känsliga för spänningsfall...
Så gjorde min också då den var ny, brukade ibland vara att släppa ut trycket så börja den gå på nytt. Nu då den är några år så funkar den utan problem.