Började med att jag bytte bort min vattenskoter mot en 325 e30 med turboprylarna liggandes i en kartong vid sidan=)
Skotern jag bytte bort mot bilen och en kasse mynt:

Bilen jag bytte till mig, lite sleeper stuk:

Kunde ju såklart inte hålla mig utan ville ut och prova lite dagen efter jag hade hämtat den.
Så efter en kvälls skruvande blev det ca 10 minuters körning och sen slutade det på detta viset=):

En ny packning slängdes dit kvällen efter och sen dess har bilen gått klockrent. Vet inte vad det första "blåsjobbet" berodde på riktigt.
Specen är som följer.
MOTOR:
M20B25 -89
Deckat, O-ringat block av Astander Engineering
Toppen svetsad av PPF, portad o mirrafräst av GTM
Svarvade kolvar ca: 8:0 i komp.
12:9 toppbult.
DRIVLINA:
260 låda
618 platta
Stora E30 diffen shimsad 0,3
TURBO:
KKK k27
Tial 38mm wastegate
PPF dump
GRENRÖR:
Tiggat i rostfritt
3,5" Downpipe
3" Avgas
STYRSYSTEM:
Vems v 3.3
Gröna 465cc.
CHASSI:
Powerflex i bakvagnen och nånn väghållningssats från GE motor.
Original bromsar, Nya ok ock skivor.