Kopplingsschema

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Kopplingsschema

Post by Skunk »

Hej,

Jag undrar fall det finns ett kopplingsschema eller fall någon kan vara snäll och göre ett åt mig =)

Det är det vanliga till ett bränslesystem upp till ca 700hk, bränslefilter, pumpar, fuelcell, kopplingar, och allt sånt. Allt ska vara i skuffen även batteri. Har säkert glömt nått till det systemet men ni som kan mer om sånt kan säkert lägga till det.

Mvh
User avatar
Henka.
Posts: 456
Joined: 24 Nov 2005, 20:25
Location: Vasa, Finland

Post by Henka. »

Jag har ritat ett komplett system med alla kopplingar men har ingenstans att sätta upp bild på det.

Fast det är med catchtank,förgasarförpump och en stycken Bosch 044. Räcker inte till 700hk men är ju enkelt att rita om för dubbla huvudpumpar... :)
Last edited by Henka. on 09 Apr 2006, 16:45, edited 1 time in total.
Henrik Back
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Ladda upp det på www.geting.se tror jag det var, iaf nått liknande
User avatar
Henka.
Posts: 456
Joined: 24 Nov 2005, 20:25
Location: Vasa, Finland

Post by Henka. »

Du hann posta förrens jag hade hunnit ändra mitt inlägg litet. :) Men här e bild iaf.:

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... mfinal.jpg

Finns många sätt att bygga soppasystem på men det där är nu ett. Sen så fattas faktist "luftslang" från fuelcellen. Det är något man själv måste borra och fixa till.
Henrik Back
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Tack för det kopplingsschema :)

Det är 2 pumpar och ett bränslefilter va? (summit flow)
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Image

Och det som behövs är:

1. Fuelcell

2. Y-kors

3. AN8 och An10 ledningar

4. BTR

5. 2st pumpar

6. Bränslefilter

7. Catchetank



Rätta mig fall jag har fel.
User avatar
Butchermardin
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:

Post by Butchermardin »

Skunk wrote:Image

Rätta mig fall jag har fel.


Såg bra ut förutom att det är returen som sitter undertill på BTR:en!
Mvh Martin Söderlind
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Då ska alltså matningen sitta där pluggen är då?
User avatar
Butchermardin
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:

Post by Butchermardin »

Skunk wrote:Då ska alltså matningen sitta där pluggen är då?


Japp, och pluggen på andra sidan!
Mvh Martin Söderlind
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Härligt, och allt annat är som det ska med schemat?
User avatar
Henka.
Posts: 456
Joined: 24 Nov 2005, 20:25
Location: Vasa, Finland

Post by Henka. »

Jo, jag visste inte riktigt var tryck och retur var på BTR:en så jag ritade bara dit dem.

Angående catchtanken så vet jag inte om du behöver en sådan. Just den där fuelcellen har sump samt att den innehåller skum för att förhindra att bränslet skvalpar.

Om du siktar på 700hk tror jag du behöver köra dubbla pumpar, t.ex. två stycken Bosch 984, för att vara på säkra sidan. Då drar du bara från fuelcellen direkt till pumparna och sen till Y-korset. Sedan kommer filtret.
Henrik Back
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Japp, jag har börjat få pli på det där med bränsle nu men tack så jätte mkt för hjälpen, det var till stor hjälp.
Post Reply