Overcharged wrote:annars så är ju ett VEMS system rätt prisvärt också....
för ca 7k får man ett fullt justerbart sprut....
chippet kan man ju alldrig uppgradera på om man inte vill betala igen....
Anledningen till att jag väljer motronic är dessa:
1. billigt
2. simpelt
3. krångelfritt
Vill man besiktiga tar det inte många timmar att bygga om till original. (även fast jag inte har problem med å besktiga med turbo

)
Ska jag ha ett eftermarknadssprut köper jag nog Autronic, det men förlorar i valuta, tjänar man i tid och antal hårstrån på huvudet.
Jag är rätt usel på Elektronik och vill därför hålla allt vad El heter så basic som möjligt. Är rätt stolt över mig själv när jag lyckades fixa ett elfel häromdagen helt själv

(fläkten + elspeglarna funkade inte)
---
Har ej börjat med något motorarbete på nya motorn ännu.
Fick min 2.0 motor av min käre sponsor värmdö bilskrot idag och ska ta stakarna ifrån den, sen åker bottendelen iväg till Värmdö Motorteknik för renovering och ihopsättning.
Toppen tar jag i slutskedet. Har jag inte fått tag på en vettig topp så plockar jag den ifrån min nuvarande motor helt enkelt. Hehe varför inte porta själv. Sålänge man har tittat på en proffs portad topp så man ser vart dom tar så är det inte så svårt att göra ett halvtaskigt lekmannajobb

jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.