Hejsan idag på 325 så upptäckte jag o min far en väldigt underlig grej.
När vi tag på varsin sida om däcket så glappade hjulet i sidled, men inte höjdled så då var det inte hjullagret som vi först trodde.
O det glappar rejält mycket ochså
Det syns på hela styrstaget o allt att det glappar, samnt att man känner även på det andra däcket att det glappar.
Nu till min fråga det sitter styrservo på denna bil.
1 Är det farligt o åka?
2 Vad är det som glapapr kan man laga det.?
3 är det båda spindellederna yttra som är slut.?
Men jag tycker att ska det vaar spindelledernadå ska väll inte styrningen glapap ifrån sida till sida.?
Hur kollar man spinderlederna gien har kunnatr det, men komemr ej ihåg
Glaap i styrinrättningen
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Vill inte klaga på din stavning(lite svårt att förstå vad du menar)men försök gärna att skriva lite renare .
Har du kollat dom inre styrlederna?Kan vara dom som glappar om dom yttre är bra.
Sitter styrväxeln fast?
Är det mycket glapp i ratten så kan det vara glapp i själva styrväxeln,rör på ratten fram och tillbaka så ser du om du måste röra mycket på ratten innan hjulen rör sig.
Har du kollat dom inre styrlederna?Kan vara dom som glappar om dom yttre är bra.
Sitter styrväxeln fast?
Är det mycket glapp i ratten så kan det vara glapp i själva styrväxeln,rör på ratten fram och tillbaka så ser du om du måste röra mycket på ratten innan hjulen rör sig.
-
-
-