magnetbentil till bromsrör
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
magnetbentil till bromsrör
jag har tänkt på att sätta en magnetventil till bromsröret till bakbromsarna,,, "för att bara få bromsverkan på frambromsarna"... går min tanke eller nån annan som vet nån anna lösning?
Finns färdiga "line lock" kit att köpa om det är de du tänker på..
Mvh Stefan
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
-
Line locken funkar så att du trampar ner bromsen sen trycker du på en knapp och kan släppa bromsen fast frambromsarna fortfarande är i medans bakbromsarna släpper, om man nu sätter line locken på framledningen.
tror iaf att de är så de funkar.
MVH Patrik
tror iaf att de är så de funkar.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
aa men om jag uppfattar det rätt så ligger bromsarna i fram tills man stänger av dom,,,
Om det skulle funka med en magnet vetil på bakbromsarna så skulle man ju ha bromsverkan som vanlig på alla 4 hjul å sen när man trycker på knappen,,, så skulle ju bakbromsarna sluta fungera ... å när man bromsar så tar endas frambromsarna... tycker jag låter vettigast?.. men men,,, kanske inte ens funkar med en magnet vetil,,, ska åka å inhandla en nån dag å prova... men men
Om det skulle funka med en magnet vetil på bakbromsarna så skulle man ju ha bromsverkan som vanlig på alla 4 hjul å sen när man trycker på knappen,,, så skulle ju bakbromsarna sluta fungera ... å när man bromsar så tar endas frambromsarna... tycker jag låter vettigast?.. men men,,, kanske inte ens funkar med en magnet vetil,,, ska åka å inhandla en nån dag å prova... men men
- tobbe tlrecond