Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 01 Oct 2008, 16:40
1200 räcker ej ens till att vara värst på forumet så bygg ny nu
(Kero har ca 1300 med sugmotor och skrattgas)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 01 Oct 2008, 18:10
Den får gå så här nästa år, borde gå att köra en 7:a med denna setup.
Hur fort har Kero åkt?
r.ivars
Posts: 3550 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 01 Oct 2008, 18:46
den går riktigt jävla hårt den där motorn
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 01 Oct 2008, 18:52
8,28 men lär nog putsas en hel del nästa säsong. Flera deltävlingar har gått åt pga växellådshavierier och nu senast var det motorn som inte ville leka.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 01 Oct 2008, 22:15
Fart och effekt stämmer väl rätt bra med 912hk och 256 blås med automatbil?
Kul att ni hittade mer effekt iaf. Hur mycket fick ni ladda för att komma dit?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 01 Oct 2008, 22:45
Ja det kanske stämmer rätt bra.
Jag laddar 2.1 bar vid 5000rpm sen sjunker det till 1.5 bar har jag för mig.
///Peter
Posts: 632 Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo
Post
by ///Peter » 02 Oct 2008, 03:28
Grattis till massa effekt!!
men ventilflyt vid 6700rpm och du varvade ju 1000rpm mer på kjula
hållt ihop ändå?
Peter AK
Tokyo / Stockholm
Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 02 Oct 2008, 08:36
///Peter wrote: Grattis till massa effekt!!
men ventilflyt vid 6700rpm och du varvade ju 1000rpm mer på kjula
hållt ihop ändå?
Ja den verkar må bra ändå, kan även vara lifter pump. Dvs tryckar trycks ut i max läge på varv så att ventilen står öppen.
forbo
Posts: 54 Joined: 20 Nov 2005, 21:32
Location: Falun
Post
by forbo » 04 Oct 2008, 17:12
Feta grejer!! Ska bli kul att se vad den presterar nästa sommar!
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 04 Oct 2008, 17:19
Maskinen är riktigt fet Ärtan, det här bygget har du gjort bra.
Mvh
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 04 Oct 2008, 17:22
Får du plats med någon vattenkylare nu eller blir det mettis nu?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 04 Oct 2008, 17:28
Den sitter bakom intercoolern. Syns inte på bilderna bara
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 04 Oct 2008, 17:51
Usch vilken ångest man får när man ser hur jävla smidigt du smider ihop allt. Ser riktigt bra ut, som vanligt får man väl tillägga.
Tur att du provar ut intercooler åt mig så jag vet vad jag ska ha
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 04 Oct 2008, 17:55
Testa och vara i garaget så kanske du får ihop något också, vi väntar på dig nu
Ja det är tur att man får vara försökskanin så vi vet vad som funkar sen.
Storås
Posts: 937 Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar
Post
by Storås » 04 Oct 2008, 18:15
Ser ju skitbra ut
men har du ingen dump ?
Mvh