Megawatt Novan, 7.47@280 Såld!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Tingsdalsracer
- Nicke Blom
Dom får väl komma in och skriva själva men någon är mer än välkommen att rätta mig om jag har fel.....Blown M5 wrote:Hörde att ni körde 9.06 ?
1:a repan "safekörning" 10,20/225kmh.
2:a repan "Blockering i laddtrycket??" vet inte vad det var men mer mos lät det som att den hade att ge ialla fall.....tiden ???
3:e repan
Jag satt nere vid starten och redan vid värmningen på 3:e repan hördes det att Ärtan skulle satsa hårt....helt annat ljud i värmningen

HJULLYFTET!!! var ett faktum "har det på film"...bilen slog ner och ärtan körde in till kanten, mest kanske för att kontrollera att framvagnen var hel??
4:e repan:
Kraftigt hjullyft igen på vänster fram, såg inte på höger däck....men höll bilen spikrakt i mål på 9,05/244kmh!!
Men som sagt vem som helst får komma in och rätta mig då jag har så många siffror i huvudet efter denna dag......
Denna bil kommer att gå snuskigt fort när ärtan fått till den och lärt sig spaka den ordentligt...
RESPEKT och grattis till att lyckas redan i 1:a eventet du är med och spakar i.
Mvh Hilda/ Team vpm
- Tingsdalsracer
Haha, jo, den e ju riktigt ball den där, snuskigt snyggt motor rum.
Tror 1a hjul lyften ställde honom rätt bra, han gick runt med ÅRETS flin 1 timme efter! Som de lät på honom stanna han för han inte fick i 2an å va osäker på om lådan va hel, riktigt bra, inte mpnga som reagerar så, många håller i å då riskerar man spilla olja hela vägen, men de va helt.
9.04 repan va lite lyft men han höll i som en riktig raggare, peta i 2an å höll hela vägen, gick riktigt rakt å fint, stod bakom å kolla.
Kul å se dden köra!
Pizza
Tror 1a hjul lyften ställde honom rätt bra, han gick runt med ÅRETS flin 1 timme efter! Som de lät på honom stanna han för han inte fick i 2an å va osäker på om lådan va hel, riktigt bra, inte mpnga som reagerar så, många håller i å då riskerar man spilla olja hela vägen, men de va helt.
9.04 repan va lite lyft men han höll i som en riktig raggare, peta i 2an å höll hela vägen, gick riktigt rakt å fint, stod bakom å kolla.
Kul å se dden köra!
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
- Bmwandreas
- Moderator
Kul dag!!
Kan säga att åka 1.2-1.3 i 60 fot känns rätt bra:)
Första repan med 1.2 i 60-fot så hann jag inte fatta vad som hände och försökte få i 2:an utan reslutat. Så jag stannade och kolla så inget var paj. Men det var bara förarmiss:)
Sista blev 9.04 med 1.36 60-fot med 0.8 bars ladd.
Imorn kranar vi på lite ladd så att man kan sätta 8:an iår iaf.
Fan dragrace med riktig bil är kul
Motorn funkar grymt bra! Inte rört en skruv på den.
Kan säga att åka 1.2-1.3 i 60 fot känns rätt bra:)
Första repan med 1.2 i 60-fot så hann jag inte fatta vad som hände och försökte få i 2:an utan reslutat. Så jag stannade och kolla så inget var paj. Men det var bara förarmiss:)
Sista blev 9.04 med 1.36 60-fot med 0.8 bars ladd.
Imorn kranar vi på lite ladd så att man kan sätta 8:an iår iaf.
Fan dragrace med riktig bil är kul

Motorn funkar grymt bra! Inte rört en skruv på den.
Riktigt stort grattis!
Väntar med spänning inför morgondagen, kul att allt lirar
Mvh Mathias
Väntar med spänning inför morgondagen, kul att allt lirar

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com