Bmw 1600-2 -71 bytes mot trimmad m10 motor
Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast
Bmw 1600-2 -71 bytes mot trimmad m10 motor
som rubriken lyder.
har en 02a i trafik som jag ej använder så ofta då jag har en till att åka i.
därför skulle jag kunna tänka mig ett byte mot en trimmad m10 motor "gärna sugtrimmad" men turbo går också bra, men den skall vara komplett med allt isåfall.
värdering: ca 6500kr
ring eller maila
073-0641736
har en 02a i trafik som jag ej använder så ofta då jag har en till att åka i.
därför skulle jag kunna tänka mig ett byte mot en trimmad m10 motor "gärna sugtrimmad" men turbo går också bra, men den skall vara komplett med allt isåfall.
värdering: ca 6500kr
ring eller maila
073-0641736
Prestanda med stil!
1 Helljuslampa ur funktion (lyser men för svagt enligt sbp)
2 Däck slitet, kord framme
3 Tre däck slitna
4 Brusten fjäder, höger bak (fixat)
5 Rost i bakvagnsbalk (fixat)
6 handbroms ur funktion
7 Rost i golv
bra att veta
9 Rost i trösklar båda sidor
10 Rost i hjulhus bak båda sidor
11 Rost i tvärbalk fram "under kylaren"
somsagt så är det INGEN pärla, men den går klockrent i motorn! som förövrigt är orginal från 71 med ca 3,3 i co "gränsen är 8,0"
bara att köpa
det är handbromsen och rosten i golvet som är den tunga biten innan ombesiktningen då.
2 Däck slitet, kord framme
3 Tre däck slitna
4 Brusten fjäder, höger bak (fixat)
5 Rost i bakvagnsbalk (fixat)
6 handbroms ur funktion
7 Rost i golv
bra att veta
9 Rost i trösklar båda sidor
10 Rost i hjulhus bak båda sidor
11 Rost i tvärbalk fram "under kylaren"
somsagt så är det INGEN pärla, men den går klockrent i motorn! som förövrigt är orginal från 71 med ca 3,3 i co "gränsen är 8,0"
bara att köpa

det är handbromsen och rosten i golvet som är den tunga biten innan ombesiktningen då.

Prestanda med stil!
om du är trött på att laga rost skall du inte köpa denna bil. då det inte är någon bil att börja orginalrenovera. pga att den är i så allmänt dåligt skick.SteffenM2 wrote:Skjønner. Har alt en 02, men er litt mye rust på den.. Så fant jeg denne, som virket som en bedre kandidat til og være prosjektbil.
Men, om du ikke er intressert så får du ha lykke til videre med salget!
Prestanda med stil!
Rust er ikke noe problem for min del.. Blir orginalt utseende, med grom motor og understell..e12_m5 wrote:om du är trött på att laga rost skall du inte köpa denna bil. då det inte är någon bil att börja orginalrenovera. pga att den är i så allmänt dåligt skick.SteffenM2 wrote:Skjønner. Har alt en 02, men er litt mye rust på den.. Så fant jeg denne, som virket som en bedre kandidat til og være prosjektbil.
Men, om du ikke er intressert så får du ha lykke til videre med salget!
Du får sende en PM om du er intressert i og selge den til meg iallefall.
Takk for svar
BMW 1602 Race/drift project!