Christians E30 To be S62B49 *långtidsprojekt*
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
JErngren wrote:You son of a...... du nämnde aldrig att det var en M5 V8a du skulle slänga ner ................... förns nu.. hehe
Haha jo du, ska bli riktigt seriöst det här
Ska ge allt för att regga om den som antingen amatörbyggt fordon eller ombyggt fordon..
Ska sätta kapen i den så fort allt är bortskruvat så det inte finns nån återvändo
Enköping, 073-3104393
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
xelerator wrote:o hur hade du tänkt lösa effekt/vikt frågan då om man får fråga??
med 400hk så får du ju öka vikten på bilen rejält för att få den igenom
Haha ja du det hade jag räknat med.. Ska kolla hur pass fint man kan lägga in såna körplåtar lastbilar kör på eller nåt liknande som är tungt så in i hela helv****
Allt går att lösa om man vill
Enköping, 073-3104393
Ska du regga som ombyggt måste den väga 2 ton o då får du ha ca: 400-410hk, jäkla trist regel som dom har.
Men det kommer bli ett ballt bygge så kör på!
Men det kommer bli ett ballt bygge så kör på!
Projekt: Lambo orange Nissan 200sx +M30 3.5
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604
Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se
www.Rabiatmotor.com
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604
Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se
www.Rabiatmotor.com
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
Claes.j wrote:Ska du regga som ombyggt måste den väga 2 ton o då får du ha ca: 400-410hk, jäkla trist regel som dom har.
Men det kommer bli ett ballt bygge så kör på!
Jo jag har inte räknat riktigt hundra än på vilken vikt man hamnar på men tungt kommer det vara.. Men det är bara till reg-bes. sen kommer vikterna tas ur
Tackar, tycker själv att det kommer bli ett udda och roligt bygge
Härligt att ge sig ut i en värld man aldrig hållt på med Dvs. rörram och massa sånt...
Enköping, 073-3104393
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
Var ut i garaget ikväll och fixade lite.. Fick en hel del gjort tycker jag..
Lossade fram och bakspoiler, bakluckan, bakvagnen, blocket, framvagnen, stötdämpare med ben o allt, avgassystemet och massa annat smått.. Blev även en sväng med kapen bara för att få känna lite framgång
Var även iväg efter jobbet idag och köpte ett litet skåp och lite verktyg...
Behövdes lite mer verktyg då det fattade enormt mycket grejer...
Lossade fram och bakspoiler, bakluckan, bakvagnen, blocket, framvagnen, stötdämpare med ben o allt, avgassystemet och massa annat smått.. Blev även en sväng med kapen bara för att få känna lite framgång
Var även iväg efter jobbet idag och köpte ett litet skåp och lite verktyg...
Behövdes lite mer verktyg då det fattade enormt mycket grejer...
Enköping, 073-3104393
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Christian.N wrote:Fick hem mina nya stötdämpare och fjädrar i fredags. Köpte dom av Bullen här på Pure. Jädrans trevlig kille det där
Var ju tvungen att bege mig till garaget igår och pula dit dom i det sköna svenska vädret som var igår (tokregn).. Men nu sitter dom på plats och bilen fick sig en redig tur igår inne i Bålsta
Hur var passformen på sylarna?
har du mätt hur många MM man "förlorar" när man vill ha in fälgen så långt som möjligt iomed att dom verkar tjockare än original stötdämpare?
När ska du visa bild på rovan? ^^
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
Passformen tyckte jag var bolt-on, behövde inte göra nåt alls för att montera grejerna. Bara skruva lite så Jag vet faktiskt inte hur mycket man förlorade i och med att jag alltid hade små fälgar och däck på i bak.. Ingen mening och ha fina däck och fälgar när bakdäcken alltid åkte minst dubbelt så snabbt som bilen
Ang. bild på rovan så kommer det så småning om
Sticker iväg och jobbar nu i oktober så efter nyår nångång ska allt börja inhandlas
Nej jag hann inte ner och titta, hade fullt upp hela tiden tyvärr....
Ang. bild på rovan så kommer det så småning om
Sticker iväg och jobbar nu i oktober så efter nyår nångång ska allt börja inhandlas
Nej jag hann inte ner och titta, hade fullt upp hela tiden tyvärr....
Last edited by Christian.N on 07 Sep 2008, 18:23, edited 1 time in total.
Enköping, 073-3104393
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
Nu har det hänt lite i garaget igen. Kapat lite och så, måste ju göra plats för kommande rörramschassiet
Nån som har bra tips på vart man får tag på bra och billigt stål runt sthlm, gärna norra sidan. Samt om nån vet vilken kvalité och så stålet bör vara??
Lite bilder på bilen som den står nu.
Nån som har bra tips på vart man får tag på bra och billigt stål runt sthlm, gärna norra sidan. Samt om nån vet vilken kvalité och så stålet bör vara??
Lite bilder på bilen som den står nu.
Enköping, 073-3104393
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
BMW E39 M5
(1998 - 2000)
Engine : V 8
Engine Code : 50 8S 1
Fuel : Petrol
Fuel System : MPI
Engine Alignment : Longitudinal
Drive : RWD
Displacement : 4941 cm3
Bore x Stroke : 94.0 x 89.0 mm
Type : 32 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 11.0
Output : 400 cv (294 kW) @ 6600 rpm
Torque : 500 Nm (368 lb.ft) @ 3800 rpm
Gearbox : 6 speed Manual
Wheelbase : 283.0 cm
Length : 478.0 cm
Width : 180.0 cm
Height : 143.0 cm
Cx : -
Front Brakes : Vented Discs (365 mm)
Rear Brakes : Vented Discs (328 mm)
Front Tyres : 275/35 R18
Rear Tyres : 275/35 R18
Kerb Weight : 1695 kg
Weight/Output Ratio : 4.23 kg/cv
Front Suspension : Independent. McPherson. coil springs. anti-roll bar
Rear Suspension : Multilink. Coil springs. anti-roll bar
Top Speed : 250 km/h (155 Mph)
0 to 100 km/h : 5.3 s
0 to 400m (1/4 mile) : - s
0 to 1000m : - s
Fuel Consumption* : 9.8L / -L / 21.1L / 13.9L (16 mpg)
Range : 503 km
Fuel Tank : 70 L
Trunk : 460 L
CO2 emissions : 336 g/Km
BMW E30 320i
(1982 - 1985)
Engine : I 6
Engine Code : M20B20
Fuel : Petrol
Fuel System : Bosch L-Jetronic fuel injection
Engine Alignment : Longitudinal
Drive : RWD
Displacement : 1990 cm3
Bore x Stroke : 80 x 66 mm
Type : 12 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 9.8
Output : 125 cv (91 kW) @ 5800 rpm
Torque : 170 Nm (125 lb.ft) @ 4000 rpm
Gearbox : 5 speed Manual
Wheelbase : 257 cm
Length : 432.5 cm
Width : 164.5 cm
Height : 138 cm
Cx :
Front Brakes : Vented Discs (260 mm)
Rear Brakes : Drums (229 mm)
Front Tyres : 195/60 R14
Rear Tyres : 195/60 R14
Kerb Weight : 1060 kg
Weight/Output Ratio : 8.48 kg/cv
Front Suspension : Double joint spring strut(McPherson) axle
Rear Suspension : Semi-trailing arms minibloc coil springs
Top Speed : 196 km/h (121 Mph)
0 to 100 km/h : 10.7 s
0 to 400m (1/4 mile) : s
0 to 1000m : s
Fuel Consumption* : 6.2L / 8.1L / 11.9L / -L
Range : km
Fuel Tank : 55 L
Trunk : 425 L
CO2 emissions : g/Km
(1998 - 2000)
Engine : V 8
Engine Code : 50 8S 1
Fuel : Petrol
Fuel System : MPI
Engine Alignment : Longitudinal
Drive : RWD
Displacement : 4941 cm3
Bore x Stroke : 94.0 x 89.0 mm
Type : 32 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 11.0
Output : 400 cv (294 kW) @ 6600 rpm
Torque : 500 Nm (368 lb.ft) @ 3800 rpm
Gearbox : 6 speed Manual
Wheelbase : 283.0 cm
Length : 478.0 cm
Width : 180.0 cm
Height : 143.0 cm
Cx : -
Front Brakes : Vented Discs (365 mm)
Rear Brakes : Vented Discs (328 mm)
Front Tyres : 275/35 R18
Rear Tyres : 275/35 R18
Kerb Weight : 1695 kg
Weight/Output Ratio : 4.23 kg/cv
Front Suspension : Independent. McPherson. coil springs. anti-roll bar
Rear Suspension : Multilink. Coil springs. anti-roll bar
Top Speed : 250 km/h (155 Mph)
0 to 100 km/h : 5.3 s
0 to 400m (1/4 mile) : - s
0 to 1000m : - s
Fuel Consumption* : 9.8L / -L / 21.1L / 13.9L (16 mpg)
Range : 503 km
Fuel Tank : 70 L
Trunk : 460 L
CO2 emissions : 336 g/Km
BMW E30 320i
(1982 - 1985)
Engine : I 6
Engine Code : M20B20
Fuel : Petrol
Fuel System : Bosch L-Jetronic fuel injection
Engine Alignment : Longitudinal
Drive : RWD
Displacement : 1990 cm3
Bore x Stroke : 80 x 66 mm
Type : 12 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 9.8
Output : 125 cv (91 kW) @ 5800 rpm
Torque : 170 Nm (125 lb.ft) @ 4000 rpm
Gearbox : 5 speed Manual
Wheelbase : 257 cm
Length : 432.5 cm
Width : 164.5 cm
Height : 138 cm
Cx :
Front Brakes : Vented Discs (260 mm)
Rear Brakes : Drums (229 mm)
Front Tyres : 195/60 R14
Rear Tyres : 195/60 R14
Kerb Weight : 1060 kg
Weight/Output Ratio : 8.48 kg/cv
Front Suspension : Double joint spring strut(McPherson) axle
Rear Suspension : Semi-trailing arms minibloc coil springs
Top Speed : 196 km/h (121 Mph)
0 to 100 km/h : 10.7 s
0 to 400m (1/4 mile) : s
0 to 1000m : s
Fuel Consumption* : 6.2L / 8.1L / 11.9L / -L
Range : km
Fuel Tank : 55 L
Trunk : 425 L
CO2 emissions : g/Km
Enköping, 073-3104393
angående val av sprut så har de nya dta s80 styrning av vanos / http://www.dtafast.co.uk/
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida