Dämpare till 51 mm fjäderben
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Dämpare till 51 mm fjäderben
Jag har införskaffat en sänkningssats med dämpare och fjädrar, men när jag skulle i med dämparen i fjäderbenet tycker jag det verkar vara onödigt mycke spel mellan dämparen och "fjäderbensväggen".
Fjäderbenet mäter 51 mm utvändigt.
Därför skulle jag vilja be någon vänlig själ som har lite lösa delar att mäta diametern på en stötdämpare, och den invändiga diametern på fjäderbenet. (Som man är säker på att det är 51mm)
Tanken slog mig nämligen att det kanske finns flera "51 mm fjäderben". Med olika mycket gods i väggarna, dvs mindre invändig diameter.
Jag har pratat med säljaren, som för övrigt verkar kunna sin sak, och han sa att han hade haft dem i ett par 51 mm ben.
Tacksam för hjälp!
Simon
Fjäderbenet mäter 51 mm utvändigt.
Därför skulle jag vilja be någon vänlig själ som har lite lösa delar att mäta diametern på en stötdämpare, och den invändiga diametern på fjäderbenet. (Som man är säker på att det är 51mm)
Tanken slog mig nämligen att det kanske finns flera "51 mm fjäderben". Med olika mycket gods i väggarna, dvs mindre invändig diameter.
Jag har pratat med säljaren, som för övrigt verkar kunna sin sak, och han sa att han hade haft dem i ett par 51 mm ben.
Tacksam för hjälp!
Simon
- Bmwandreas
- Moderator
vad som hällst, det behöver inte vara syntet... går även att ha i kylarvätska.. oljan/vätskan har som uppgift att leda värme från dämpparen ut till stolppen + ev.rostskydd. dämpparen centrerar i röret när man drar till muttern på stolppen.
edit: ca 1dl beroende på diam på dämpparen , fyll på lite i gången, sätt i dämpparen, förr eller senare drallar det över och du skitar ner bästa skjortan, då är det passligt...
edit: ca 1dl beroende på diam på dämpparen , fyll på lite i gången, sätt i dämpparen, förr eller senare drallar det över och du skitar ner bästa skjortan, då är det passligt...
porsche som backup/vinterbil...
-
- Strandholm